Virusknaper?

Har ni varit med om att MSN numer ofta verkar  bli "hackade"?
Under hösten fick jag alltid skumma meddelande från min bror, tyckte det var konstigt eftersom han inte haft sin MSN igång på typ åratal. Så de filerna lät jag bli.
Idag fick jag massa filer från en kollega, det stod bilder & jag trodde att hon skickat över bilder på sin bebba som är 1 mmånad äldre än Olle.
Nu dsåg att hon skrivit i överskriften på sin MSN "Öppna inte filen VIRUS"
Jaha..bara därför är datorn etra seg ikväll så det har säkert tagit sig in i min dumburk också. 
Sambon får bjuda sina datavänner på pappafika nån dag för datakontroll!

Glömde ju dagens Rivstart innan....
Vägde inte mig själv idag men Baloo hoppade ju på vågen i djuraffären i lördags, tror jag glömde skriva det.
Han vägde iallfall 33kg & är nu 35 veckor om jag räknat rätt (född 22 maj -08) Enligt "boken" ska en berner väga ungefär som sin vecka så det stämmer nästan precis på honom, lite under veckorna då, men det är bara bra för hans leder.

Så rådet att inte röntga honom innan 1,5 års ålder när han är färdigväxt. Gärna vänta lite till om han inte är klar.
Med Ajax stod man ju på låset hos vetten för röntgen på ettårsdagen för att få veta.
Men det är ju ett tag kvar så får höra lite hur uppfödaren tänkt & hur de andra gör. Är han inte klar i växten finns risken att lederna är slappa fortfarande & man får anmärkning som mkt väl kan växa bort. Slänga ut över 1000kr i onödan gör jag inte.
Blir han fin & kullen ser ok ut vore det kul att använda han i avel till nån kull iallafall.
Gissar att Baloo hamnar på runt 45kg till ettårsdagen!

Rivstart dag 7:
Frukost: GI macka
Lunch: Lammbiffar med grönsakslåda i ugn. (ja micro idag då )
Middag: vit fisk i ugn med grädde, broccoli, sparris & lök. Supergott!!!
Mellanmål: en apelsin, ett päron, minns faktiskt om jag åt nån Wertherskola idag, men nån slank säkert ner.
(nu ligger det bara två rullar kvar vid skrivaren!!!!!)


Nåt konstigt med texten, ska jag ändra eller radera drar det med det som står efter, så nu tänker jag inte ens försöka rätta mina stavfel. (suddades ut uppe där jag skriver om Baloo, ska varinnan en mening att "Fick rådet" att inte röntga osv...
Ska taga undan alla leksaker nu & sen dona lite i köket!
Vi har haft dagdrömmar om vårt hus idag jag & sambon. Nån som har sådär 1,5 mille att giva oss? *blink blink*

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Har oxå en del på msn som skickar massa konstiga länkar. Ofta kan de hjälpa att be dem byta lösenord till sin mejl.

Då försvinner ofta problemet eftersom då inte 'hackern' har rätt lösen. :-)

Kram

2009-01-27 @ 21:35:18
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Therese Szanto

Jadu, de virusen slutar aldrig

om du blir hårt drabbad. så det ända du behöver göra är att ställa tillbaka tiden på datorn

om man säger att du klickade på torsdagen

så ändrar du datans inställningar till onsdag.

/ miniszanto

2009-01-27 @ 23:59:28
URL: http://thereseszanto.blogg.se/
Postat av: jag själv

Tack för tipsen! Ska jag kika på!

Om nån får fielr från min MSN öppna inte, jag skickar aldrig nåt utan att skriva hej eller nåt innan.

2009-01-28 @ 08:12:27
Postat av: Marlen

Va duktig du är som håller dig till GI :)imponerad

2009-01-28 @ 09:03:05

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0