Åsens by.

Idag var det vackert väder & kjol-linne-klädkod.
Jag vandrade upp till föräldrars hus där C & Syster huserar, jag var där igårkväll på god libanesiskmat & vin så bilen fick stå kvar där igår kväll. (missade badet, kände att det inte var läge att bada bubbel & sen knata hem en vanligt vardag)

Iallafall packade vi in alla oss & barnen i vår bil & åkte till Åsens by. Det var varmt när vi åkte.
Väl framme blev det mulet & sen lagom till djurmatningen vällde regnet ner över oss sommarklädda dumtokar som inte räknat med det. 
Men vi åkte ju dit för barnen skulle få se när djuren matades så det var bara att smyga runt under  stugtaken & hänga efter  farbrorn som berättade mer än vi behövde veta i regent om djuren. 
(som att kaninerna låg i skilsmässa & mamma Kanin fått ensam vårdnad...Pappa gris, han hade trampat ihjäl 8 kultingar & som straff för det blev han skinka...fast det tror jag inte barnen hörde att han sa :o) ) 
Värt ett besök om man vill göra en utflykt nån dag. Kolla mer på www.asensby.se








Sista bilden på Agens är ju klart bäst, där går hon på en liten äng & sjunger "Lille Katt" för fulla muggar.
Syns inte på bilderna hur mycke det regnade, menb det var en hel del vill jag lova!


Hemma igen blev det hämtning av Olle hos farmopr, han fick stanna hemma idag då vi  kände för att göra nåt med de stora barnen, & så fick alla plats i vår bil om hans vagn inte skulle med. Stressa hem, invänta sambon tog en promenad i skogen med baloo i hällregnet, när jag är hemma igen så blir det ju såklart uppehåll...grrr.

Sen monterade jag & Essie upp min Maskroslampa som Syster shoppat åt mig i Götet. 
Tror den får bo över matsalsbordet istället. en lång sambo kommer nog demolera den över soffbordet. 
På tal om soffbord, jag letar ett runt soffbord, men det verkar ju inte gå att hitta i ek eller helvitt som jag vill ha.


Visst är den STOOOOOR....160 st maskrosor har vi monterat!

Och vidare till stort, imorgon ska jag kolla med kollegerna på jobbet vilka glasisar jag ska ha. :o) 




 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: ღ MONIXX ღ

Vilka underbara sommarbilder!

Och lampan äälskade jag!

2009-07-15 @ 23:19:39
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: micka

Kikade oxå på den lampan i förra veckan då vi var i jkpg.. men vet inte vart ja skulle ha den just för stolekens skull ! Super läcker är den ju iaf :)



Mysigt besök på Landet. Och fin du är i blondt hår !

2009-07-16 @ 08:57:03
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: marie

fin lampa! håller med om skitvädret, nu hoppas vi på sol det sista av sommaren!

2009-07-16 @ 20:04:05
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0