BubbaJord....

Eller jordgubbar har det varit en del av idag.
Planen från början va att åka till "Åsens by", men efter det skojiga beskedet att svägerska C med flock & Systeryster kommer på besök imorgon så sparar vi det när kusinerna kan följa med också.

Jag & min lilla flock tog en biltur till stan, sen fick jag för mig att åka & plocka egna jordgubbar. Bära eller brista med både Olle & Essie. Vi plockade bara 4 lådor, tyckte det räckte för Essie & Olles magar efter en stund i jordgubbslanden :)
Tillbaka i stan igen hämtade vi syltburkar & köpte syltsocker.
Sen var det bara att rensa & koka.

***MUMS****





Lite sött för min smak, & då hade jag ändå inte så mycket socker som man skulle. Men det söta förvinner ju lite när man har det till nåt & inte bara mumsar direkt ur grytan ,)


Olles rum har fått sina nya Ikeahylla monterad. Blev fint!


(jag har satt samma tyg som gardinen bakom hyllan,syns inte så bra på bilden)


 Olles sovhörna, ska upp en liten gardinvepa längst till vänster, för solen lyser in där om mornarna mellan rullgardinen.

Och "blårummet" som nån gång ska bli kök, fick ner pastaskåpet som Olle haft i sitt rum. Blå rummet får fungera som nåt slags lekrum tills vi sparat ihop till nytt kök nå¨n gång om hundra år!



Det var det. Nu må¨ste jag sätta mig & fylla i FK. Har glömt det så kan nog icke räkna med några FK-pengar i tid denna månaden. Tankspridda jag!!

Ha en go kväll!!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: micka

Åå så gott med Jordgubbar :) Skitans att jag inte bör äta det nu :/ Vart åkte ni o plockade ? innan jkpg ?



Mysigt rum han har Olle :) Jag letar pojkgrejer för full rulle till Milton nu !



Påhittig du är trots skit väder.

2009-07-13 @ 22:03:08
URL: http://micka87.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0