Efter regn kommer solsken!

Ett par regndagar är bara bra för invärtes underhåll av både hus & kropp. ( det är inte lika lockande med en kall öla på altanen i detta vädret....)

Baloo är nöjd iallafall när värmen inte tar knäck på honom. Igår var vi ute & spårade, han var duktig men fattar inte att han ska nosa på pinnarna jag lägger i spåret. Körde ett uppletande också & där kan han riktigt förstå att han ska komma in med leksaken ;o) Inte bara markera. Men men....han är min goaste lilla skatt hursomhelst.
Han har förresten orsakat en liten olycka hos mina föräldrar som kan bli en kostsam historia....
Mamma passade ju honom förra veckan i värmen så han slapp följa med i lilla Pärlan.
Hon har han på sin salong om han inte vill vara i trädgården. Där binder hon honom i en Ikea-soptunna. Mest så han ska lära sig att man bara ligger "därbak" & inte gå in i salongen.
Så hade dag-gå-hjälpen Anna (TACK TACK för hjälpen igen) lämnat honom hos mamma, går iväg, mamma är "inne" i salongen. Då hör de båda världens skräll.
Baloo är putsväck & det är soptunnan också.
Ute på trädgården ligger han livrädd jämte den tomma soptunnan..
Troligen blev han getingstucken, för sådär gör han aldrig annars.
Olyckan då.....pappas älskade pedantskötta bil!!
Soptunnan hade slagit i ena framdörren & gjort en buckla. I måna ögon syns den knappt, men ändå.
Grrrrrrr.....det får bli att kolla sin försäkring ordentligt, för bilen har en självrisk på 6000kr.

Vad gör vi denna semestervecka då?
Inte så värst mycke.

Igår fortsatte jag jaga förtältsmatta. Eftersom det inte verkade finnas en enda begagnat till salu så tänkte jag köpa en ny istället. Dyrt, men tyckte inte jag hade nåt val. Så när jag ringde, ja då hade leverantören sommarstängt!
Husvagnstillbehörsleverantör som har sommarstängt??
Slängde in en annons på blocket bara på chans, & det tog bara 1 timme sen hade jag fått 3 samtal omm begagnade mattor!
På kvällen kom det tre sms också!
Valet föll rätt lätt på en i närheten för bara 250kr!
De andra skulle ha 500-1200kr så gissa om fynd!

När mattan ändå skulle hämtas, en hylla bytas & det var trist väder åkte vi till MonkeyTown.
Jätteuppskattat av Essie & ännu gladare blev hon när granntjejerna dök upp en stund efter oss.
Roligast var när Essie klättrade i "spindelnätet" jisses vad vig & koncentrerad hon var.
Olle, han sprang mest efter bollarna & lekte i lekhagen. Lika gla som alltid!





Hoppas det blir liiiite bättre väder nu så man kan vara ute ordenligt igen!


I

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Helén

Ja MonkeyTown är ju alltid lika roligt både för barnen o för oss vuxna, ja jag blir aldrig riktigt vuxen..

På onsdag så styr vi kosan dit, då är det våran tur. En kompis till Adam hänger oxå med samt ett par andra kompisar till familjen, kul.



Skönt att ni hittade en matta. Hoppas att det blir bra nu då.



Ha en bra dag imorgon.

Kram

2009-07-06 @ 23:09:02
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch ja, det kändes verkligen inte som att det var likt honom och reagera så!! Blev halvt livrädd själv...



Fynd m tältmattan ju! Blir det fler tripper?? Sitter just nu på Ölandet... o skriver;-)

2009-07-07 @ 17:41:16
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp.. Dennis o Rang/Björnlund inkl. Jackson är på väg just nu skulle jag tro! Ska bli nice :-)



Hittar ni på nu då?



KRAM

2009-07-08 @ 14:53:38
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0