Grännatur!

Idag blev det en tur upp till polkagrisstaden.
Ordet polkagris funderade vi på när vi körde upp, förväntade oss en förklaring men icke.
På förpackningen till en polkis vi köpte stod det "vet ni varifrån gris kommer efter polka, får ni gärna höra av er för Amalia Eriksson, polkagrisens "grundare" visste det inte."
Kladdet som blir är man äter dem kanske? Ja inte vet jag.
Trevligt var det iallfall, förutom Essies utbrott när vi var på marknad.
Ärligt....är det såhär det ska vara att vara 3,5års förälder hoppar jag gärna över ett år eller två med Olle. Hon är en riktigt ragata nuförtiden, mest mot mig, tänder på alla stubiner på en halv sekund. Blir smått galen!!
Dagisstängt gör ju inte saken bättre. Det konstiga är att hon ALDRIG fått dessa utbrott på dagis, de var rätt chockade en morgon för ett par veckor sen när hon fick ett på sambon när han lämnade. Det är ju som v
l är bara korta stunder, men det räcker för att jag ska bli riktigt irriterad.
Dock gör envisa rykten sig gällande att det fanns en flicka för ca 29 år sedan som betedde sig likadant....vet inte alls vem det kan va?!!?
Sen nästa sekund blir hon lammet Lambert själv & charmar allt & alla.
Olle, han kan man ta med överallt. Han är lika nöjd på kvantum som i polkagrisstaden :o)



En stooooor gris. Undrar hur varm polkagris smakar? Jag gillar dem mest när de blir lite gamla & mjuka.


Olle söt.
Jag behöver verkligen en ny kamera!!! Men nu blev det nåt annat tekniskt istället:(


I Lekeryd & äter världens godaste glass. Fast idag tog jag med sås, det förstår den goa smaken så nästa gång blir det "a natural"!!!

När vi kom hem följde sambon med dataexperten till staden för inköp av en ny dator.
Detta lila inlägg har tagit mig 45 minuter. Då är inte starten av dator inräknad som tar ca 20 minuter.
Dessutom brummar den & stökar så vilken dag somhelst står det Syntax error på skärmen.
Mina bilder har jag lagt över på en annan HD så de bör vara i tryggt förvar. Nåt annat spännande finns ej på denna datorn så nu får den nog gå i pension.
Men så skulle jag ju kolla abonnemangen för att få ett mobilt till den nya. Vilken djungel!!
Och ett fast abbonenang måste vi tydligen ha för där går telefonen. Att byta till "vanlig" telefoni igen utan bredband är dyrare än att ha både och.
El, telefoni, data & försäkringar måste vara det värsta som finns att jämföra!

Jag är sjukt sugen på att åka iväg med husvagnen imorgon, men det verkar ju vara knasväder överallt med max 22 mils avstånd. Grrrrrrrrrrrrrr.....
Sen nästa vecka är det jobb igen tom. v 31. Måste bli kalasväder då!!!!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

"skönt" att höra att det finns fler trotsiga 3 ½ åringar.. Att det inte bara min som förvandlats nu.



Härliga bilder , närmaste regnfria dag så vill jag oxå besöka gränna.



Ha det !

2009-07-09 @ 10:04:23
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: marie

vi har oxå planer på att bege oss till gränna under semestern, är så mysigt där!

2009-07-09 @ 12:39:17
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Ivve

Hej Linda läste om Esters humör o ja kan ju säga att Liam beter sig som en riktig skitsur o tvär gubbe o får utbrott till höger o vänster oxå likadant mot mej,som tur är inte borta men fy han fyller ju tre om ca en mån.

2009-07-09 @ 18:16:30
Postat av: Yster

Har hört att det skall vara soligt å fint i Götet i helgen!!! Det är bara 18 mil..

2009-07-09 @ 19:41:05

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0