Ensam hemma...

...jag tror inte jag har varit ensam hemma utan planer/fest/sjukdom sen Essie föddes.
Ikväll är jag helt själv. Ja, Baloo är hemma så helt alena är jag inte.
Det var meningen sambons jobb skulle ha grillfest, sen igår sa han att det var ju bara personalen men jag fick gärna följa med ändå (antar att de räknar mig som halvt anställd då sambon är väldigt engagerad i sitt jjobb även på "fritiden" ;) )
Men då tänkte jag att det vore ju helt sjukt skönt att vara hemma helt själv.
Föräldrarna skulle var ju ändå inställda på barnpassning & kusin Emil kom idag också.
Agnes har tyvärr vattenkoppor så hon fick vara hemma, & nåt Pippiland blir det ju inte imorgon, dels för Agnes inte är med & det är ju inte det kuligaste vädret...

Vi är ju "bortskämda" med barnpass, men barnen älskar verkligen att vara hos våra föräldrar & de tycker det är roligt att ha dem. Jag hoppas verkligen mina barn kommer låta oss ha sina barn om sådär en 20-30år.
Tack idag igen våra underbara föräldrar för ni gör så mycke för de små!!!!

Idag åkte vi till Cocothai för lunch, det var helt fullt med folk & Essie var på sitt busiga lite tröttsamma 3,5års humör.
Olle var som vanligt hungrig & glad.




Tack Smullan för ditt underbara tålamod!!! Mitt hade flugit sin kos flera timmar tidigare ;)

Vi gick till Åhlens, vips så var Essie borta på tre sekunder. Gissa om jag INTE kunde skälla på henne när jag vänder mig om & hittade henne såhär:


Stövlarna hade hon ställt prydligt brevid sängen...

Idag fick hon använda in finfina regnjacka, inte så ofta man använder den tycker jag, men jag är helt kär i den & stövlarna till, så det får nog bli ett inköp till i en storlek upp...





Så hur utnyttjar man tiden som barn/sambofri?
- Långis runt Adela Udde sjön - kan rapportera att 18:30 hade det redan samlats en skock med ungdomar med blåa påsar därute i regnet.
Vid "nya" badet stod det 4 lastbilar, tyska, gubbarna skulle väl sova där & hade kopplat nån slags grill till motorhuven. Just när jag gick inom deras synhåll kastade jag en leksak till Baloo, gissa vad pinsamt när den fastnade högt uppe i ett träd & jag fick stå där & kasta grejer & stenar på den för den skulle trilla ner igen. Hade tyvärr inte kameran med mig.
 Precis när jag äntligen fick ner snöret så var de på väg för att hjälpa till. SHEISSE!!!!
- 19:45 hemma igen, lagade god mat till mig själv & knäppte upp en Norrlands.




Det blev parmaskinka med gorgonzola & kronärtskockepesto i, sallad med korvbitar & advokado. Över nya favoriten "Druvans vinägergrett Apelsin Chili".
 -
Nu ska jag rota lite i källaren. Jakten på Essies elefantväska med skorna i fortsätter.... så ska jag plocka ihop lite husvagns grejer! På tisdag kommer pärlan nybesiktad & klar.
- ska nog ta mig ett bad & bara läsa bok. Är riktigt frusen & sketig efter prommenaden med Balutt i hällregnet & skogen.


Just det...dragkroken ja...vi har nog en dyr bil, Mekonomen skulle ha 5800 för dragkrok & montage. Själva draget med elgrejer kostar 2500kr. Holmgrens fick jag inte tag på så där vet jag inte.
Kan man inte skruva dit en sån själv på nåt vis? Eller binda upp i dörren eller nåt....




Nehej...källaren kallar....sånt  sjuksnyggt-trollmonster som jag liknar idag, så får jag nog bo därnere förevigt! 
(och det är ju där jag har mitt ölförråd!)

Ha en underbar helg!!!
 



.


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Härligt med lite egen tid :) En sån söt regnkappa hon har essie.



Tycker du Nikki passar både tjej/kille ? har ja aldrig tänk på.. Jag är oxå velig i köns tron.. Och mest förundrad över hus liten kan få plats i min mini mage..



Trevlig helg :)



Pippiland ?

2009-06-13 @ 11:40:48
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja, visst är det härligt att bara få rå om sig själv någon gång i bland! Tyvärr blir det ju inte så mycket sådan tid nu mera...



Ha det gott och trevlig helg!

/Pernilla

2009-06-13 @ 12:48:37
URL: http://pillaj.blogg.se/
Postat av: Anneli

Underbara regnkläder du har på prinsessan, vet att jag kommenterat dom förut. Var det inte från en butik i Gbg??

Underbart med egen tid och bara få fundera "vad ska jag hitta på"

Underbart foto på dig =) och din underbara humor är lika rolig som vanligt ;-)

2009-06-13 @ 13:18:32
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0