Hejdå lilla vagnen!

Lite sorg i hjärtat...
Nu är Hartan vagnen såld!
Undrar hur många mil jag gått med den under de år vi haft den. Tänk när den kom hem hit för fyra år sen.
Ojoj, vad man gick & provkörde uppe i Essies rum i väntan på henne.
Ja, det är en liten epok till ända.
Överaskad att det gick så fort att sälja den. La in annonsen sent igår kväll & kl 10 imorse ringde det en på den.
De kom senare & tog den med lite prut. Vilket jag räknat med så la in den för 2000kr istället för 1700kr som var tanken.
Sen hittade jag inte parasollet & regnskyddet som jag skrivit skulle med i annonsen. Så det fick bli 1500kr.
Regnskyddet tror jag ligger i liggdelen. De skulle höra av sig nör de kollat där. Hade den ju igår när jag städade vagnen & är nästan 100% säkert på att jag ner den där för att puffa upp den på bilderna. Parasollet däremot har jag tom kollat i soperna efter men det är puts väck.
Undrar jag hur det går för de som köpte den, de hade jättebråttom & var inte alls speciellt intresserade av hur man fäller ihop/vänder/ändrar lägen osv.
Lite trixigt är det allt så hoppas det går bra.
Höll nästan på att sälja golfen till dem också, så de skulle hålla utkik på blocket efter den.
Jag har inget pris på den alls, måste kolla upp det med bilproffsen på jobbet :o)

Skulle köpt en gräsklippare idag också, men efter en titt på udda märken på Cheapy & Jem&Fix beslutade jag att ta en runda till övriga affärer imorgon för att titta vidare.
På eftermiddagen kom Nettan & Ola hit på lite midsommarplanering. Då visar det sig att de har en fin fungerande klippmaskin i sitt garage. Den fick sambon genast hämta så ska vi provköra den imorgon. Så nu slipper vi nog köpa en ny klippmaskin iallafall.
Kanske kunde Ola fixa en husvagnstförtältsmatta & en PottaPotti också. :o). Sambons pappa har en gasoltub & bilbatteri,. Så är husvagnsgrejerna klara. Mamma hade gjort iordninge massa pryttlar som vi hade förr i vår husvagn. Nostalgi!! Längtar redan efter att hälla upp ett glas rött i de vackra plastvinglasen.


Nu ska jag gå & sudda mig lite i bädden! Imorgon är det Måndag igen...



Vill du säga mig nåt?
Postat av: ··•♦ MONIXX ♦•··

Sv: Ja det var väldigt turbulent och med tanke på att de där 'andra' grabbarna cyklade runt och skrek inne på de omdiskuterade småvägarna runt RB-husen så... ja. Inte såå bra.

Och givetvis var ju allt mansfolk i längan här borta, så det var bara vi fruntimmer hemma.

Hade allt behövt bussa männen på glinen. :-)

2009-06-14 @ 23:10:04
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Helén

Härligt att få saker sålda fort när man väl lägger ut dom iaf..

Låter mysigt att få lite nostalgi i husvagnen, det skall ju inte vara så där topp modernt tycker ju inte jag iaf.

Ha en bra måndag.

Kram

2009-06-15 @ 08:35:26
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du ett glas rött till mig oxå eller??;-)

2009-06-15 @ 14:48:01
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Jessica T

vad kul att det gick så snabbt att sälja den. Om jag får min vagn såld och löper en svart vagn vill jag ah din skötväska. Så då budar jag på tradera. Slipper ju frakten...:)

2009-06-15 @ 16:06:02
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: sophie

Åh vad härligt läsa om husvagnsplanerna. Man saknar ju verkligen husvagnslivet, tänk vad kul vi hade förr när alla träffades på campingen på Öland...



Tyvärr har jag en man som totalt VÄGRAR husvagn, så jag får läsa om er andra och bara längta lite... Åsa och jag brukar åka på en husvagnssemester varje sommar, i år blir det nog några nätter på Vita Sand (dit vi alltid åker) OM de bara hinner få sin krachade vagn klar...

2009-06-21 @ 12:05:15
URL: http://sophiesoph.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0