Försök nummer tio att sitta vid datorn...

Ja, ungefär så.
Inte hittat nån "egentid" ännu idag, en nu kanske det kan bli en stund över.
Fast tror svärfadern snart plingar på för en runda med Baloo.

Barnen var ovanligt lättsövda ikväll, de fick bada ihop & det brukar ju trötta ut den mest piggelina :o)
Essie har varit på dagis & jag har varit hos Lotten & fikat, blev en långpromenad dit i snön så var värd en muffins ;)
Lina, svägerskan kom också med sin stora söta mage. Hon hade också varit flitig & gått hela vägen - inte dåligt med tanke på att hon är beräknad till den 20:e mars!
Baloo fick följa med idag också & skötte sig alldeles ypperligt.
Fattar inte varför han kan vara så otroligt lydig hos andra & bara vara i hallen, LUGN, men när vi är ute kan han inte sitta eller stanna bunden om så bara i lekparken härute.
Träna träna träna!!!!

Jag har iallafall haft jättebra dagar med proppfullt schema, så har knappt hunnit med att tänka på att jag inte träffat sambon sen förra måndagen.
Helgen gick jättefort, var på tjejfest i lördags med "gamla tantgänget" & det var hur kul som helst.
Fast det var två som körde bil så lite väl mkt rödvin fanns det till oss andra ;)






Snyggast (förutom mig själv då såklart), var Loppan i sin snygga kjol! Blev helt kär i den, men nja...passar nog inte riktigt min vältränade body just nu ;)

Trodde jag skulle hjärtinfarkt när telefonen ringde 9:10 på söndagen & svärfar säger att de kommer med ungarna.
Upp & svälja en redbull, treo & en dusch. Förvånad så gick det alldeles utmärkt så det gjorde inget att det inte blev nån sovmorgon. Syster & C sov här också så hade ju lite hjälp med barnen iallafall.

På måndagen packade jag & syster in oss & barnen i bilen & åkte till Götet. Där vankades det bus & tjo med kusinerna.
Vi päste hemma hos bror & C med kex/ostar.
Igår var C ledig så vi tog tag i det stora projektet att åka buss/spårvagn in till stan. Hade ju ingar stolar till kusinerna så vi knarrrade lite över att vi missat ta dem ur deras bil. (Vi har ju säten i vår bussbil)
På ditresan skötte sig barnen helt & hållet, på hemvägen höll det på att bli så att Agnes nästan blev kvar på spårvagnen bland allt virrvarr innan vi fick ut alla. Snacka om att bönderna reser till stan *fniss*
I stan var vi på Bushuset & jag tyckte nog det var lika skoj som barnen så eftersom Essie var så feg & inte vågade åka kanan själv fick man ju ställa upp & testa alla klättergrejer upp till kanan.
Olle var solen själv & har nog sällan hänt att jag hört honom skratta så mycket!
Underbara ungar!


Väntar på bussen!


Världens gladaste bebis!


Mina glasögon blev helt snea!


Pannkakor för lite mer ork! Emil var så varm så han var helt blöt!


Ser inte så brant ut som den var ;o)


C vilar efter ett hopp-pass, i studsmattan där åldersgränsen var 11 år...nedåt alltså.


Lite shopping...tänkte ha lappar & lite foton i dem.

När vi kom hem igen så sa min bror att deras bil med stolar & allt stått i garaget hela dagen...typiskt, men det var rätt skoj att åka kollektivt också!

Blev lite många bilder kanske, men kul för lilla släkten att kika på barnen ju.

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund. Sitter & väntar på kanske tråkiga nyheter.
Mamma åkte från jobbet idag upp till Västerås, min morfar har blivit riktigt dålig så det verkar som han gör sin sista resa de närmsta timmarna/dygnen.
Jag är glad att jag var uppe där för två veckor sen & träffade honom. Tyckte ändå han visade lite glimtar till mamma & faktiskt till Baloo, nästan hörde han i tanken säga att jag måste ge hunden mer mat & han sträckte sig en gång efter honom.

Men nu kanske det är dags för honom att gå vidare. Man kan väl aldrig vara förberedd på att nån ska gå bort, men när man är i morfars ålder så är det ju en del av naturen. Kanske piggar han på sig igen litegrann? Men personalen brukar ha ganska bra kännedom om att det kanske är dags?


Skickar varma tankar till dig ikväll Morfar,
hoppas du hinner känna att alla som älskar dig är där hos dig nu,
både nära & i tanken!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: sussi

Ja jisses va tantiga ni blivit!! hahaha..



Fint skrivit till din morfar! Hoppas allt går bra även om han kanske är på väg till andra sidan..



Kram kram

2009-03-11 @ 22:12:11
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: Helén

Hoppas att det går bra med din morfar oavsett vilken väg han väljer just nu. Att han slipper lida om han väljer att gå vidare.

Tänker på dig.



Kram kram

2009-03-11 @ 23:06:37
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch ja, aldrig roligt sådant där!! Fy....



Många bilder? Det är ju det som är kul o kolla på ju:-)

2009-03-12 @ 10:18:01
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Annica

Usch då.. men du hade ju nästan väntat dig det. men man kan ju aldrig förbereda sig ändå.. Hoppas han får somna in stilla och lugnt.



F-n tycker alla vi är riktigt snygga, inga tanter här inte!!



2009-03-12 @ 10:30:56

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0