Hälsomännskan själv!

Gjorde hälsoprofil på jobbet idag & hade laddat med träningskläder & allt.
Så blev man mätt på alla håll & kanter & fick cykla i 12 minuter.
I början var det jättesmidigt men efter sådär 2 minuter steg både puls & mjölksyran i benen. Innan testet skulle man inte träna en dag innan, det är bara det att träningsvärk efter ridining kommer ofta två dagar efter...så också denna gången.
(hur jag nu kunde få träningsvärk efter det slöpasset i måndags, skyller på att hästen var så liten att det blev för mycke för mina långa ben)
Efter cyklingen fyllde hälsomännskan i alla uppgifter & innan hade vi gått igenom ett frågeformulär om hälsa/livssituation mm.
Jag fick ändå ganska bra resultat trots att jag aldrig tränar eller så. Egenligen har jag nog en stark kropp & de få gånger i mitt liv jag har tränat seriöst så svarar kroppen fort, så visst är det synd att jag inte sköter den bättre!
Det är ju egentligen som detta med vikten, egentligen har jag ju gått ner 25 kg utan att anstränga mig, det menar jagär en ganska duktig kropp. Med Essie var jag nere alla 28+ på fyra månader, men då var jag ute & gick bra mycket mer än denna gången & tänkte lite mer på vad jag stoppade i magen, men levde inte knapert på godsaker ändå & nån elitidrottare var jag knappast den gången heller!
Så idag tackar jag min kropp men ger mig själv ett minus i kanten för min misskötsel!



Det som inte blev grönt på "kurvan" är tobak, alkohol & symtom - alkohol var en kluring för jag fyllde i ofta för även om det bara är nåt glas eller en öl på helgen så är det ju ofta!? Symtom är mina leder/rygg samt den där konstanta tröttheten som jag tror de flesta iallafall tvåbarnsföräldrar lever i. (när man inte kan synka att båda barnen sussar gott till kl 9 varje dag ;) ) 
Ett normalt viktspann till mitt skelett är 58-70kg. Det tycker jagär en ganska hög bredd, men så var det. Jag är alltså överviktig med hela två kg! Men det där tycker jag är individuellt, jag ser inte klok ut om jag väger under 65.  


Idag har varit en lång dag så längtar tills imorgon då min "ledighet" börjar!
Känns som jag knappt träffat barnen sen helgen. Måndags ridning,igår jobbade jag över sen tog jag med Essie till affären i vagnen, när jag kom hem sov Olle.
Idag efter jobbet var jag på styrelsemöte på hundklubben så har inte sett barnen sen i morse. Kom hem vid 21 & så ut  med Baloo. Vi har tränat lite inför kursen som börjar snart. Oj vad jag behöver hjälp med vissa grejer, men ska bli så skoj att komma igång på allvar.
Jag kan fega lite när vi tränar själva för jag är rädd att lära fel & att kanske förvärra hans beteende när man ska klappa han. Då blir han helt vild & tror han bara ska bli fångad så skäller & nafsar i händerna för att sen ta ett par ärevarv omkring en. Ja, en riktigt tok! Annars är han hemskt kontaktsökande & duktig så lite kan nog en berner impa på ledaren ;)

Nehe....natt på er!

Förresten nåt bestämt om bebbefika? Var? När?

Vill du säga mig nåt?
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Äsch du är ju en riktig friskis, ju. ;-)

För övrigt bra att gå och veterinärbesikta sig lite då och då. Och du gick väl igenom U.A? hihi

Det ser braaa ut ju.

Natti natti

2009-03-19 @ 00:39:47
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0