Men vart ska vi dricka vatten då?

Vi har en stor vattenmaskin på jobbet där an kan välja vanligt kallt vatten eller kolsyrat. Jag brukar blanda 50/50 & det är jättegott.
Nu håller de påatt bygga om i vår ljusgård där den står så en dag var den borta.
Jag gick där i korridoren & tänkte att jag måste ju hitta den, var skulle jag annars få vatten ifrån under tiden de ska bygga?
Tur jag inte sa det högt det till nån för efter en stund kom jag på att det finns ju faktiskt vattenkranar!





En annan knastanke jag haft nyligen är när jag skulle lära Baloo Klicker.
man har en liten grej som man klickar med när hunden varit duktig istället för ord eller godis.
Ja,han svarade ju jättebra på det & då tänkte jag
-Hur går man vidare nu då?
Är det olika "koder" för alla moment, tex två klick för sitt, tre för ligg, kanske ett + 2 + ett för sitt ligg sitt i kombination.
OM det är så tänkte jag kan jag ju lägga ner detta på en gång. Ska man stå med nån slags manual då för att komma ihåg alla tusen kombinationer det kan bli? itt minne kan ju likställas med en guldfisks.
Klickern åkte upp på hatthyllan sen frågade jag Smullan om detta. Gissa om hon skrattade & sen har ju hon skvallrat för Becca som skvallrat för John som säkert skvallrar för hela hundklubben.... HAHAHAHA....
Ni ska väl vara glada att ni har nåt skoj att skratta åt! Det bjuder jag på!!




Det är fiiiint väder idag. Vill bara vara ute. kanske ska ge mig på äppelträden i eftermiddag?
Sambon susade till Göteborg på kalajs med jobbet. Koer hem imorgon.
På lördag är det Bröllops dags i Hoby! Längesen jag var där nu så ska bli skojigt att "komma hem" till gamla trakter.
Älskar Blekinge & skulle gärna bo där igen. Ska ringa Camilla nu & boka upp husvagnen vi ska bo i utanför hennes föräldrar. Hon erbjöd sig att vi kunde bo hos henne men nej, nej, på bröllopsnatten får man inte ha gäster.
Hotellen var dyra & då måste vi åka 2 mil för att komma dit också, känns onödigt att lägga 2500kr på att sova & taxi.
Så det blir jättebra att bo i deras husvagn - jag var ju jämt ute hos dem när jag bodde där så det känns nästan som en liten familjesammankost för mig också!
Mitt ex & hans familj ska ju också på bröllopet & det ska bli trevligt att träffa dem också.
(Camilla är mitt ex:s plastsyster) Hoppas det inte blir "pinsamt" men det tror jag inte. (det är inte exets familj vi ska bo hos utan Camillas mamma)
Jag ska iallafall åka till Ronneby också & köpa med mig värdelns godaste Kinarätt hem, Chow san sin Special! Bara hoppas att resturangen finns kvar!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Du tar väl med dig en doggybag till MIGGGGGGGGGGg... så lovar jag att inte skvallra mer.. Men jag sitter här igen och gapskrattar åt din klicker, inte för att du trodde att det kunde vara så utan att jag ser ju dig och Baloo framför mig... Kram

2009-03-19 @ 10:10:13
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Sussi

du får väl ta en kurs i klickeranvändandet, kan inte de i klubben ge dig tips då??!!

har provat på Maija och det funkade kanonbra, tills hon tog den och trodde det var en leksak, nu vet jag inte vart den är längre... hehehe

2009-03-19 @ 14:45:21
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: mia

va kul med bröllop! Vi ska oxå på bröllop i höst. Puttes bror ska gifta sig..skoj. Bra när man kan lösa bostad på det sättet oxå. Tack..vad ska du göra i köket då?

2009-03-19 @ 16:29:27
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Anna

Men, då får ni ju prova på husvagnslivet;-) Se till o bli inbitna nu då!! :-)

2009-03-19 @ 19:43:21
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Yster

Ha ha yster, tur att det finns banala saker som vattenkranar, du e ju för söt! HA de kul på bryllopet, å se till att komma hem igen, de e låångt från götet till hoby! kram

2009-03-19 @ 21:04:54

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0