Men vilken snö!

Ja, idag ska tom jag som annars inte bekymras det minsta av lite snö klaga lite!
Det hade kunnat sluta illa, men blev bara en lårkaka snyggare!
Olle vaknade redan vid 5:15 jag försökte dra täcket över huvet, men han kuttrade på därinne hos sig & 5:30 höjde han styrkan till "NU FÅR DU KOMMA! HUNGRIG!!"
Vinglade upp & skulle gå ner för att värma vällingen, hall-lampan funkar inte, men den brukar gå sönder alldeles för ofta så tänkte inte på det, i trappan missar jag ett trappsteg i "halvdelen" Kadonk & där ligger man. Sambon rusade upp, men det gick ok. TUR att jag inte bar på Olle.
Så när jag kommer ner i köket...inte funkar lampan där heller eller micron! GAH!
Olle har nu ökat volymen ännu mer så nu vet jag att hursomhelst komer han inte sova mer.
Sambon kommer ner & då fattar vi att det är strömavbrott & inte våra eviga proppar som gått. Så himla typiskt, för igår var pulvervällingen slut så vi gjorde ingen termos med vatten. (Ja, vi är så lata att vi tar upp en termos med varmt vatten på kvällen att blanda vällinge i på natten eller morgonkvisten, en mest för vi har en hund som tror han får gp ut så fort man går ner oavsett tid...)
Det var bara att tända ljus & placera en bytta med välling över.
Precis när den börjar bli ljummen komer ju strömmen tillbaka!

Hade det inte varit för snön hade ju strömmen inte gått & jag hade sluppit slå mig...kanske!

Vi har varit på bröllop i helgen & det var jättelyckat! Alla var så nöjda & nöjdast var bruden, precis som det ska vara! Det var bara roligt att träffa "gamla familjen"! Skönt & himla roligt att prata lite med alla igen! En del av den släkten är det ju 10 år sen jag träffade sist. 

                                      ooOO Camilla & Jonas OOoo



Världens godaste tårta! Camilla bakat alldeles själv, om nån friar till mig ska hon baka!!

Jag & Milla!

Maten hade Camilla fixat själv & det var buffe som var å lyckad! Lax, gratäng flera såser, rostbiff & kyckling med massa goa tillbehör. Glass & bär till efterätt.
Ja, det hade inte kunnat bli bättre!
Istället för tal körde jag & Rickard Ljussången. Jonas blev så rörd så tårarna kom. Då vet man att den gesten var helt rätt!



Synd att bilden blev så ljus, det är så vackert, helt nedsläckt så bara ljusen i mitten framför brudparet.
Men den är fin så gör gärna den grejen till ett bröllopspar om ni har lite tunghäfta & men vill göra en fin grej!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klistrar in Ljussången så kan nu ju träna era ljuva stämmor! 

Ljussången
Melodi: Jag tror, jag tror på sommaren


(Efter första versen tänder vi ljusen med varandras & skickar/sätter i ljusstaken framför Camilla & Jonas.

 Under tiden ljusen sätts i staken
sjunger vi sången flera gånger)

  

Vi tror, vi tror på kärleken, med hyllningar från vän till vän.
Vi samlats här till bröllopsfest, där Camilla & Jonas bjuder var gäst.
När mörkret faller utanför, vad tror ni era vänner gör?
Jo, var sitt ljus vi tända vill, vad har ni annars vänner till!


En underlig present ni fått, - Vad är det nu? Ni undrar smått.
Jo, tänd ert ljus och det ska gå, fram mot vårt par som nu ska få,
en rolig kväll, en minneskrans här i de klara flammors dans.
Vi vill ni att ett minne ska få, nå´t glatt och ljust att tänka på!


Vi tror, vi tror på kärleken, med hyllningar från vän till vän.
Av våra ljus en krans har blitt, som alla här har sammansmitt.
När vardagen den tränger på, med himlen som ibland är grå.
Så stanna upp och tänk ett tag, minns ljusen på Er bröllopsdag



......& igen till alla ljusen är tända
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Nehe...nu ska jag packa väskan igen. Åter dags att besöka storstaden för lite utbildning & annat skoj i dagarna tre!
Såhär mycke snö har vi härhemma nu, & allt kom inatt!!!!


(Essie som fotat)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

TUR att du inte bar på Olleplutt. Verkligen.

Den där ljusssången. Hur är den.

2009-03-23 @ 21:43:14
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Me self The Queen

Lägger in den i inlägget :o)

2009-03-23 @ 22:05:17
Postat av: sussi

Åh vilket vackert brudpar!!

Å tårtorna såg betydligt godare och vackrare ut innan, men ja den var supergod!!

Tack för igår!

Blev det något ridande på Ratino ikväll eller??

2009-03-23 @ 23:29:29
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: micka

Kul med bröllop, kan man inte få för mycket av :) Tokigt där med ditt fall, aj aj ..

2009-03-24 @ 07:53:37
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för lunchen! Sa du inget om att du kraschlandat....

2009-03-24 @ 08:49:45
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: mia

Verkar som ni haft roligt! Jobbigt med olyckan.. Det var ju jättefint med sången.

2009-03-24 @ 19:47:14
URL: http://misenk.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0