Ny bebis på G...

..ja vi får hoppas att allt går fort & bra för nu verkar det som svägerskans lille plopp är på väg, kanske redan här?
Har inte hört nåt ännu men på BB är de iallafall & fick inte åka hem igen iallafall.
Usch, tycker det är så pirrigt när nån jag känner är därinne.
Jag hade ju rätt snabba förlossningar med båda, men vet ju att det tar längre tid för de flesta så det är väl bara vänta & se. (3,5 timme från första känningen med Essie hann vara på BB 45 minuter & 2,5 onda timmar med Olle, fast med han var vi BB från 03 på natten & han är född 18:50, blev igångsatt pga vattenavgång)

Speciellt när andra är inne & föder bebis kan jag längta tillbaka till det så mycket. Skulle kunna föda massor barn om man slapp vara gravid med dem & sen slapp efterdyningarna, eller om jag fick gravid utan att må peck...jaja..det är ju egentligen barnet man vill ha, hur det kommer ut eller hit spelar mindre roll.
Men just efteråt, snusa på dem, se hur h*n ser ut, första natten osv. man har fått en levande liten människa. Myspys!!!
Har iallfall tagit hem presenten & ska ställa fram den & lite annat plock som kan vara bra att ha när man kommer hem. Vet inte riktigt koll på vad de köpt, men vet att de ville vänta med det mesta tills liten är hemma!


Liten Essie nåt dygn gammal

Liten Knåtten Olle knappt 1 timme gammal & inte tvättad heller.
Var tvungen att kika lite på nyföddbilderna, tycker vi tog alldeles för lite bilder på båda två. Ändå tyckte vi att vi fotade hela tiden, men man hade väl ändå så mycke annat i huvet just då.


Här har det stressats idag, både på jobbet & hemma. Brukar sällan stressa upp mig för jobbet men nu, med bara en arbetsdag kvar har min hög inte minskat alls i den takt jag planerat. Nästa vecka jobbar jag ju bara torsdagen så det får nog bli att åka in ett par timmar så de snabbare ärendena iallafall får sina pengar innan påsk!
Annars är det bara skoj att jobba, dagarna svischar bara förbi. Vi planerar förresten en 70-talsfest. jag har redan min klädsel klar......shit vad snygg jag kommer bli! Men den klädseln kräver ju sin lilla diet så det är ju bra om jag håller mig på banan nu! ;)

Olle är nu ivägskickad för att skrivas in på dagis på pappret...känns sådär faktiskt. Min Knått får aldrig bli stor.
Men sånt är livet när man inte är miljonersmiljonär & kan gå ner i tid för mycket eller om man som vi bara trivs med jobben & faktiskt kanske inte vill vara hemma jämt. Men nån kompromiss ska nog gå att hitta.

Hm...det var nåt jag skulle berätta men huvet är tomt...
Det får helt enkelt bli ett vanligt struntinlägg så jag slipper ta tag i husbestyren ;)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Ja jag hade ju iof inga större problem med att vara gravid, så jag kanske kan ta den biten då;-) Fast kan du tänka dig o ta de första 17 veckorna (då jag bara kräktes) så kan jag ta över sen o så föder du i slutändan sen:-)Hade ju varit perfa!



Shit vilken liten fis hon var Ester!

2009-03-31 @ 22:30:40
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja hon var en riktigt liiiiten fis.

Men då gr vi så att jag är gravid 17 veckor & spyr & blir smal, sen tar du resten & jag ploppar ut bäbisen...sen behåller jag den själv såklart hehe..

2009-03-31 @ 22:34:43
Postat av: Anonym

Ja hon var en riktigt liiiiten fis.

Men då gr vi så att jag är gravid 17 veckor & spyr & blir smal, sen tar du resten & jag ploppar ut bäbisen...sen behåller jag den själv såklart hehe..

2009-03-31 @ 22:35:01
Postat av: Amilia

guuuuud va söt!

2009-03-31 @ 22:57:46
URL: http://miilliisens.blogg.se/
Postat av: Yster

Så söööta! Hälsade på en 9 dagar gammal Vincent i Borås idag, och tror att det kommer en till liten av mina vännes väldigt snart!

2009-03-31 @ 23:09:55

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0