Räkfrossa!

Ja, idag var det ingen som ville hålla mig sällis ikväll & ska jag vara helt ärlig är det rätt skönt ibland att vara ensam med sötknottarna & Balutten.
Det var afterwork med en del ÖF föräldrar & ja, det hade varit trevligt, men samtidigt så stressigt att hitta barnvakt för ett par timmar, nja....hoppade det, men hoppas ni som var ute hade riktigt roligt!!!

Olle är ju faktiskt lite halvtråkig som lägger sig senast 19:30 & då är det verkligen sent för han.
Men han är vår lilla klocka & nu börjar han ju bli stora grabben!! Han ger ju oss ett par timmar Essie-tid & egen tid när han somnar så tidigt så vi ska nog vara glada över vår lilla "Skalman" !



Essie & jag frossade i räkor från Kanonaden & hade så mysigt ikväll..
Baloo fick vara med & dansa & Gizmo fick två-tre räkor så han är rätt nöjd han me!

Essie har lekt fotodansmodell, hon är så rolig, så ska man säga olika miner, sur, glad, arg osv så poosar hon.
Dessvärre ser hon glad ut när hon är sur, men hon är så sällan sur så hon vet nog inte riktigt vad det är haha..
Lite bilder på gladingen:



Räkfrossa! Så gott gissa om vi var mätta sen!


När man är arg ser man ut såhär (glad? )


crazy...tror jag sa förvånad, eller att hon skulle se tokig ut.



Ja hon är för skojig min lilla toka!
Så säger man till henne att "jag älskar dig mest i hela världen" Då säger hon "Jag älskar dig mest....Och pappa, & Olle, & Baloo & Gizmo & Ella (docka) & ja, jag älskar alla mest, fast dig & pappa mest mamma!" Sen kan det börja om igen.
Klart man kan älska alla lika mycket!

Just det, hann inte igår, men jag är så otroligt besviken på hotellen numer. De bygger om så jättefint men till 99% plockar de bort badkaren! Jag älskar badkar! VARFÖR har jag sån osis att alltid få badkarslösa rum? Denna gången var jag nära att göra en "Åke" (nej inte min pappa) när det visade sig att de flesta fått dubbelrum MED badkar! (Hade nån fått bubbel hade jag inte tvekat, då hade jag hittat minsta lilla dammkorn - en Åke...)
Ja jag fick nöja mig med detta skyffet & en dusch som man inte visste var man skulle stå i!
Nästa gång ska jag nog ringa innan & flörta lite så jag får BADKAR!! (Nu har detta hotell varmbassäng uppe på översta våningen med tv & utsikt över globen, men när hinner man det? Förra kursturen var jag uppe & kikade , men då satt det ett kärlekspar däri så ville inte hoppa i & störa mitt i bolibompa...)





Rummet sängen & framförallt duschen är bra mkt större än på bilden, var längesen jag hade sånt bautarum på hotell!!!
Synd att man knappt är på hotellrummen. Man sover ju bara där i ett par timmar, fattar inte varför det ska vara så dyrt & noga med hur det ser ut egentligen för sova, det kan man göra överallt, bara sängen är ok & goa kuddar!?

På tal om badkar står hund/kattbad högt på listan....kanske imorgon? Baloo behöver verkligen duscha & ansa örona lite.
Då kanske han hör bättre oxå ?!
Idag klämde jag förresten hans svans i dörren....ajaj...liten stackare, men han var glad efter tre sekunder så tror inte jag klämde den helt. Eller det gjorde jag inte för dörren gick aldrig igen med klicket, men ändå, fick så hemska minnen från när jag klämde Ajax.
(Ni som känner mig vet att jag min förra berner Ajax:s svans i bildörren...det var inte trevligt!!!! Hans svans blev mer jättekrokig efter det missödet)

Sötaste Baloo, med normal svans fast viftande på bilden....nu kanske han får en kroksvans för evigt?




Undrar ibland om jag går otursfri en hel dag?
Det är få dagar jag inte råkar ut för eller ser tok saker, men så är jag väl en klumpeduns? Eller vad beror sånt på?






Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Hade gärna kommit på räkfrossa!! Men tyvärr så hade jag ju man o barn hemma... jag ÄLSKAR ju räkor!!:-) Dessutom väldigt bra VV-mat - om man håller sig ifrån allt för mkt aioli då vill säga;-)

2009-03-28 @ 10:59:44
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0