Vilken groda...

...pappa kommer hit & säger att ni skrattar åt mig på jobbet nu för vattenhistorien. Ja guldfiskminnet glömde ju att det finns kollegor som läser bloggen! Glöm inte att kommentera nån rad då & då när ni är inne ;o)
Får väl tänka mig för lite nästa gång innan jag skriver nåt som gör bort mig hehe...

Hmmm...har det hänt nåt skojigt idag då? Nje, faktiskt varit en ganska inte-hända-nåt-speciellt dag.
Hade planerat att tokstäda huset men kom av mig när jag lämnat Essie på dagis. När Olle vaknade 10:45 ville han inte alls sitta fint på den plats jag placerade honom så jag fick agera riktig mamma idag ;)
Vilken skillnad det är denna tiden när den lille knodden kryper runt överallt. Han har dessutom falkögon & registrerar allt jag gör. Fram till nu har han ju varit nöjd med sina leksaker som sällskap men nu är man stor pojke & måste leka med mamma hela tiden. Men det gör ju inget, huset står säkert kvar trots lite lort tills barnen blir typ 15 år & håller sig på sina rum.

Sambon ringde innan & hans affärsresa visade sig innehålla en kväll på Rondo & Jerry Williams. Lyx!!!!
Men det kan han ju vara värd efter 9 dagar i Kina...själv åker jag ju på kurs till storstaden på tisdag så när vi ska ses hemma ordenligt ja, det får bli imorgon kväll!
Vet inte varför, men jag säger ofta att snart lugnar det ner sig & vi kommer ha massa helger obokade.
Det sker nästan aldrig & de få gånger det inte är nåt så har man ju nästan svårt att slappna av & få alla saker gjorda.
Men det kommer säkert tid nångång för det också!

Pratade med mormor idag, jag blev så rörd. Min lilla text om morfar har skrivits om lite & komer användas i tidingen som runa (heter det så?) om morfar på lördag. Jag blev så glad när jag förstod att det var det hon ville använda den till, jag trodde hon bara skulle skriva ut den för att visa bekanta. Så nu kan man säga att jag får ett extra litet farväl till morfar fast från oss alla. Känns fint!

Nu ska jag invänta Olles kvällsmål, sen blir det bädden!
Ni andra med bebbarna....ger ni kvällsmål/nattamål fortfarande?

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Halloj,



Vi har precis börjat med välling till Sigge nu så jag fullkomligen trycker i honom 200 ml vid 20-tiden sen sover han till 01 eller så äter han igen för att sedan inte äta förrän ca 07 igen. Så fungerar det just nu iaf;-)

2009-03-20 @ 10:45:46
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Helén

Nä men visst är det så att det är skönt att vara ensam hemma ibland oxå. Jag har njutit oxå av dessa dagar, samt idag fick vi ju en heldag tillsammans bara Hasse o jag. Det är mkt värt det oxå.



Ha en riktigt bra fredagskväll.

Kram

2009-03-20 @ 15:20:04
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: marie

hejsan, hejsan, jo vi ger oliwer 200ml välling kl 19 innan han lägger sig, sedan ca 1 på natten igen. vilken stl tog du till olle när du köpte skor? svårt att veta vilken stl knodden har ;-)

ha en supertrevlig helg!

2009-03-20 @ 16:28:35
Postat av: Gabriella

Hej vännen!



Ang nattmålet...vi ger Enya gröt vid 18 och en liten flaska på 100-120ml vid 19, sen äter hon inte mer förrän frukosten vid 08 igen.

Vi gav henne vid 22-tiden till hon var 8 mån men insåg att vi inte behövde det.

Hon åt lite av det målet med men det var inget hon behövde.

Testa en kväll och skippa det målet och se hur det går.

Hur äter han för övrigt under dagen???

Kram

2009-03-22 @ 14:41:00
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0