Direkt i fängelse utan att passera gå...

...ja så känns det idag.
Olle var gnällig igår, skulle bara bäras på & inte alls äta.
Inte alls likt honom då man helst INTE får bära han (kan redan själv såklart) samt äter som en litn flodis.
Så mycke riktigt kom febern smygande.
Kl 21:30 fick han välling, kl 22:00 var han så ledsen så tårarna rann på hans små runda kinder. Lugnade sig efter en alvedon  & somnade  en konstig ställning över mitt bröst. Så sär låg jag til 22:30 när sambon kom hem. Var ju rädd att väcka lileman igen.
Sovit gott hela natten har han gjort iallafall, en alvedon i gumpen kan ju göra underverk.
Idag är han en pipig liten herre som fortfarande är lite varm.

Så idag får vi stanna inne här i fängelsehålan & uggla. Typiskt för idag är alla förskolor lediga så jag hade tänkt att försöka hitta på nåt med de som är lediga. Tur att jag inte sagt nåt om planerna till Essie.
Får ringa bort till grannarna sen & kolla om hon kan få vara där. Här blir det lekförbud idag på tjejerna, det tar för mkt energi för Olle när de stojar runt.

Baloo hann jag gå runt sjön med innan sambon pös till jobbet. DÅ var det fint väder & jättevarmt.
Jag hade mössa på mig & det var varmt. (hittade inte min keps, & även om jag går utan smink på morgonen så visar jag inte upp min morgonfrisyr för allmänheten ;o) )
Däremot blir det kanske svårt att komma ut med han under dagen. Vill helst inte ta ut Olle om det är fuktgt & regnigt.
Nån som är sugen på att gå ut & gå med lille Baluttskrutten?
Eller passa en pipig liten herre inne så kan jag gå ut?
(förresten är Olle rätt mysig när han är sjuk, för då kan man ha honom i knät & GOSA, det var nog ett halvår sen sist ghan satt nöjd så..)

Kanske ska ta i lite nyttigheter nu när Olle sover?
r e n s a p a p p e r b e t a l a r ä k n i n g a r o c h a n n a t k u l v i s s t v a r d e t j o b b ig t a t t  ä s a d e t t a!

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0