Gående, fisk & elfel...

Olle går!
Tror jag räknat till 21 steg det längsta. De flesta gångerna går han 9-12 steg sen trillar han ner på gumpen & kryper vidare. Men han har redan hajat att det där att gå DET ska jag kunna på riktigt om nån vecka eller så.

Igår hade vi kalas här med släkten.
Jag gjorde den stora öringen jag köpt av FiskeSussi. I magen på den tryckte jag i rödlök, citron, citronpeppar & dill.
Meningen var att vi skulle grilla den men pga tidspress hann vi inte få hem arvegrillen från pappa.
Så in i ugnen & till det färskpotatis, spenatsallad & hemmagjord holladiesås.
Fisken blev helt perfekt!
Tyvärr är kameran på vift IGEN så bild togs med föräldrarnas kamera.
Efterätten belv lite udda, jag skulle göra en rabarberkompott med vitchokladmousse över.
Gjorde precis efter receptet men kompotten blev en riktig sörja (men god) & moussen ja den blev inte hård.
Så det fick bli tårta istället. Blandade ut hälften av moussen med jordgubbar & la den smeten på ett lager & rabarbersmeten på ett. Överst hade jag rabarbersmet i mitten & bredde med moussen runt om.
Lite svårt att förklara men gott & fint blev det tillslut.

När det var dags för min farmor & Stinsen att gå hem funkade inte lapan i hallen, sambon skulle byta den. Då smäller det till & halva huset släcks ner.
Mest rädd var jag att datorn pajade men efter massor grejande idag så är några kontakter igång igen.
Vad felet är vet vi inte, så nu har vi förlängningssladdar till kylen & tv:n.
Spisen funkar inte & inget lyse på halva nedervåningen. Skumt.

Just det presenten då...vad fick jag för nåt?
Ska nog förklara att sambon hade gått runt 1,5 timme i alla affärer i onsdags, hittade inget som han trodde jag ville ha.
Tills slut hittade en mugg det stod Mamma på från Essie & Olle.
Att jag går på alla reklamer vet han ju så från sig köpte han en mascara.
*fniss*

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Helén

jo tack, allt är bara bra här, ja ont har jag ju självklart men i övrigt är humöret uppe, skönt.

Ha en mysig kväll.

Kram

2009-05-16 @ 20:27:45
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj då! Inget kul med elfel... Får ni kalla på Rangen nu då;-)

2009-05-17 @ 09:23:39
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Oj, det lät inte roligt.

Hoppas att ni får ordning på det med elen snart.

Vad duktig han är lille Olle.



2009-05-17 @ 10:36:00
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Anneli

HHhmmmm han måste ha blundat då han gick förbi "ring-affären"...eller vad är det för fel på våra karlar ;-)

Låter som en smaskens-middag du fixade!!!

Ha en skön söndagskväll!

2009-05-17 @ 20:48:02
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0