Men ge mig ett senilsnöre...

...var ÄR kameran?
Den brukar ju försvinna (ihop med plånbok, nycklar & annat trams)men idag har jag halvhjärtat försökt hitta den.
Inget resultat.

Jag tror jag fick hjärtattack idag, höll på att gå riktigt illa.
Jag var i tvättstugan, Baloo var ute i sin lina.
Jag hade inte stängt dörren till tvättstugan för Essie var ute med kompisarna & man vill ju höra ut ufall nåt händer eller de vill nåt.
Så hör jag världens skrik & panikvrål i trappan.
Inte Essie utan Baloo. Rusar fram till trappan & uppe precis innanför dörren "hänger" Baloo insnodd i repet & det är klämt i dörren.
Han kommer ingenstans. Först ser det ut som alla ben är av. Jag försöker lyfta han uppåt mot dörren, men han sitter fast & dörren har fastnat. Bankar på den & försöker få den att gå upp men den sitter som berget & Baloo sitter hårt i halsbandet & repet vet jag inte hur det snott sig runt benen & han var liksomm upp & ner. Får tag på halsbandet & knäpper loss det. TUR att jag har dett sånt halsband & inget som dras över huvudet. När trycket släpper från Baloos tyngd flyger dörren upp.
Vi  trillar ut i hallen rusar ner & hämtar upp Olle som var på god väg mot kaoset i trappan & ut på gården med Baloo.
Han såg så liten & chockad ut. Höll ena framtassen konstigt, kände igenom hela han &då börjar han busa & greja somm inget hänt.
Såg ingen hälta då eller inget svullet & sen har han varit som vanligt hela dagen. **Pust**

Efter det kaoset åkte vi till Flisby & Essie fick ponnyrida för första gången, det var stort. Hemma igen blev det en promenad till hönorna & sen åkte vi till en kompis & fikade.
Rangen var här & fixade elen så nu kan vi laga mat igen :o)
Sambon kom hem & vi susade iväg med röda bilen för fix hos Monixx käre make.
Nu är det fullt ös & mina ögon går i kors!
Sambon är på sektspelet & barnen har sovit alldeles för mycke båda två idag.
Så nja....ser inte jätteycke fram ot en lååååång kväll.....

Essie har väntat på att få blogga så här kommer hennes tjusiga inlägg:

olle ester hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0