Om ni ser nåt skumt...

..vad gör ni då?

Jag var precis ute med Baloo, bakom prolympia finns en parkering som är omgiven av skog.
Jag brukar inte gå där om helgkvällarna då det ofta är fullt partaj i ett hus i närheten där det av ljuden att döma finns hundar.
Nu gick jag där iallafall & där stod en svart volvo. Det var ingen i bilen & inget hördes runtom.
Gick ner i dungen & var lite bakom skolan & lekte med Baloo.
Plötsigt hör jag höga smällar, som nån slår sönder nåt.
Inte från "huset" utan från parkeringen.
Jag är en väldigt harig person när det gäller att gå fram till folk som förstör nåt eller bråkar, så jag ropade argt "hit" till Baloo, så det skulle höras att det fanns en person i närheten.
(jag ser inte upp till parkeringen, det är en dunge & kulle emellan)
Snabbt som blixten här jag bildörrar smällas igen & snabbstart på en bil.
Hann bara se genom buskarna att det var en svart golf & att den lät väääldigt brummigt.
Vågade mig upp till parkeringen igen & såg att volvons "spoiler" eller vad det kan heta på taket låg helt lös.
Nästan säker på att den inte satt så när jag gick förbi 5 minuter tidigare eftersom jag tittade noga om det var personer i bilen.

Kollade på bilkoll vem som ägde volvon, tänkte slå en pingla & säga typ att du borde nog hämta din bil.
Men finns inget nummer till den personen.
Polisen? Ska man ringa polisen? Tror knappast de gör nåt, men kanske för att lúgna min medborgar plikt?
Det är ju inte helt säkert att det var spoliern som de de bankade på. Nåt var det, men såg inget annat trasigt runt parkeringen.
Eller så kanske det var deras egna bil som skulle försäkringsbedrägerias eller nåt...(nej inte alls yrkesskadad...misstänksam som man e..)
Varför låter man sin bil stå just där under en helg om man är rädd om den?!

Synd att Baloo inte kan förvandlas till en arg Rottis när man behöver...fast jag tror inte han är så snäll när det väl gäller. Har ju hört när han blir arg & då blev ju nästan jag rädd för han :o)

Nehe..nu ska vi gå & sova.
Imorgon blir det trädgårdsdag & sen storfest på kvällen!
Grannen fyller 40 & det firas på lokal i "stan" ihop med ca 90 gäster. Inte dålig 40-årsskiva :o)
Lite synd om sambon bara som ska jobba på söndag. Grannen tyckte det var en mycke farlig ide att försöka ta sig upp kl 9:00. Sambon sa då att han ska ha fest hela dagen & sluta kl 18:30 när vi andra börjar.
Spelar inte mig nån roll för jag tänker sova tills jag vaknar iallafall.
svärisarna, kommer ni med flocken innan jag ringt på söndag är det LÅST & IGENMBOMMAT! ;)


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Precis hemkommen från fest jag;-)



Sigge är avlämnad för kvällen/natten hos gudföräldrarna o det verkar ju gått bra;-) mest jag som är nojjig.. hrm..



2009-05-30 @ 00:49:07
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: marie

otäckt sånt där, men ring polisen och berätta vad du vet. Kanske kan det hjälpa till lite iallfall!

Ha så kul på festen idag! ;-)

2009-05-30 @ 08:42:40
Postat av: Anneli

Fy vad läskigt!!! I dagens samhälle är det nog bra ibland att vara lite harig...

Ang. godiset så skrev du ju i ditt inlägg förra veckan att om ngn ska till ÖF kan ni ju fråga min sambo om det är billigast med lösviktsgodis eller godis i påse...hade frågan på tungan flera ggr men glömde sen bort det helt...vad gick det ut på? ;-)

Kramis

2009-05-31 @ 21:56:54
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0