Säkert 75 +

6 kilo senare....
Eller nåt sånt, ätit riktigt god grekisk middag här hemma med föräldrarna.
Vi gjorde lammfärrsbiffar fyllda med tomat & getost, auburgine skivor med getost, flingsalt & smokeolja, klyftpotat & hemmagjord tsatiki. Till det gott rött piggepiggsvin vin. Efterrätten är världens enklaste, turkisk yoggi mmed honung & valnötter. ammi yammi proppmätt!

Men vi hade hälsoeftermiddag på jobbet så det kan det vara värt, vi gick till stadsparken i "stan" & spelade minigolf.
Jag fick 76p på 18 banor vilket jag tror är rekord för mig. Bara 3 st sjuor. Den bäste hade 46p & ett handikapp på 6 i riktigt golf så lite skillnad. :o)
Precis när vi åkte hemåt kom åskan & regnet. Sånt där riktigt regn som bara sprutar ner från himlen.
Hemma här igen så var det ok, inget regn förräns efter 19:00 så jag hann precis valla Baloo till Konsum & tillbaka.

Kameran är puts väck som ofta, skulle fotat barnen idag, köpte en body till Olle häromdagen med äpple på på Lindex. Essie har tom. pratat i sömnen om denna äppeltröja så köpte en i stl 92 till henne & sydde om till t-shirt igår.
De blev så söta & hon var så stolt över vårat lilla syprojekt. :o)
Får försöka hitta kameran imorgon & visa.

Jag tror vi är flera som håller på att rensa de små barnkläderna nu, såg att Ida är duktig & lägger ut sina på nätet.
Själv kan jag omöjligt skiljas från de små söta plaggen. :o)
Sen tycker jag inte man får betalt för mödan att fota, sortera, lägga ut, få betalt skicka eller bestämma tid för betalning. Fast jag köper gärna & ofta på tradera & blocket själv.
Men nu har jag iallfall organiserat lite bland lådorna så det blev en stor resväska till skänkning, två stora kassar med ok saker att ge till vänner som förhoppningsvis skaffar barn snart eller har mindre barn än oss, en låda med ytterkläder som Olle kan få efter Essie & så varsin låda att spara till dem.
Nästa gång jag kikar i lådorna kommer jag kanske plocka bort några plagg till.
Hade ju varit klart lättare om vi fått pojke först att låta ärva till flicka. Att Olle ska ha rosa Kavatskor...nje...!!!
Sen med allmänna kläder, en tjej tycker jag kan ha blåp byxor med tex blå revärer, men en kille stoppar inte jag i Essies rosa "angel" gympabyxor.
Fyndat två skor på Trader ikväll till Olle, oanvända båda paren, ett par sandaler Rådis för 30kr & ett par röda Kangoogympaskor för 40kr.nånting. Så nu kan lilleman fortsätta sin gångträning!

Nu blir det sovtur igen, imorgon stadsvandring & umgås med familjos igen!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster

minigolf häloeftermiddag?, de e inte ens sport! Men kul.. love tradera, 10 min kvar, visste inte att ja ville ha så mycke konstiga saker! Ynderbart! Kram

2009-05-09 @ 00:06:56
Postat av: Anna

Jag eftersöker bodies och byxor i storlek 74 - fast det kanske är där i den storlekstrakten som Olle rör sig fortfarande??

2009-05-09 @ 09:02:51
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Lindha

Ja de kläderna har han fortfarande men har börjat smyga sig uppåt stl 80.

Lite synd ju att alla killarna är ungefär lika stora. :o)

2009-05-09 @ 09:30:51
Postat av: Helén

Tack så mkt.

2009-05-09 @ 16:53:02
URL: http://mammasblogg.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0