Sjuk?!

Är så megadundertrött, inte likt mig.
Men har sovit dåligt inatt så det kan vara det.
Hoppade över ridningen ikväll för jag var så urlakad & frusen. Vi behövde dessutom åka & handla & jag ska ha bilen imorgon så då kan inte sambon åka. Är jag piggare ska jag gå Vårruset efter jobbet, ingen ide att åka hem emellan.

Idag är det en vecka sen Gizmo fick sova. Det är så tomt.
Nån som tycker det är ännu tommare är Baloo, han är stressig & springer runt & kikar så fort vi kommer in.
Han har alltid sen vi öppnade grinden uppe på nätterna sovit nere. Detta för Gizmo oftast sov nere. Nu har han gått upp & ner tr-fem gånger/natt & vandrat. Letar...
Jag kollar alltid sovrumsdörren när jag är uppe, samt är det inget mys att sitta i soffan utan att lille goz kommer.
Så sorgligt.
Sorg ter sig på olika vis, Gizmo lämnar ett tomrum man saknar han jättemycket.
Pratade lite om djursorg förra veckan & visst det är ju skillnad från när Ajax dog. Men han hade jag ju haft i 10,5 år & han fick ju vara med på allt, både mina knäppa upptåg & ända hit til huset när jag hittade lugnet hos sambon.  Man  man nog mer "minnen"  lkisom ihop med en hund än med en katt, en hund följer ju mer på alla upptåg, man tränar & "umgås" mer. Men alla djur är ändå lika värda & jag saknar Gizmo lika mycket som jag saknar Ajax fast på ett lättare sätt.
Tur jag har Baloo som fyller ut deras frånvaro massor!

Nån ny katt kan det tyvärr inte bli heller, i torsdags ringde Essies läkare. Vi gjorde pricktest på henne i mars för hennes eksem.
Inget utslag på nån mat, pollen & sånt eller hund (Pust) däremot visade det lite lite utslag på katt. Gizmo sov ofta i hennes rum sen Ajax försvann, samt så var han ju i soffor/fåtöljer lite på borden & ja, överallt där en katt kan vara.
Läkaren sa att vi skulle försöka hålla fritt från katthår i iallafall i hennes rum & på hennes kläder...då fick jag ju säga med gråten i halsen att han var död :(
Hon rekommenderade att inte skaffa en ny för säkerhets skull & så ska vi ta nya test i höst igen.
Så utan katt i huset kanske hon inte blir mer allergisk iallafall. har vi tur växer det tom bort. Men det vet man ju inte än.

En roligare sak var att det lönar sig att gå till banken & kolla av sina lån :o)
Jag var tvungen att kika tre gånger igår när jag såg månadens låneavier. Strax över 2000kr ska vi betala på huset. Lite skillnad mot i höstas när vi betalade nästan 10000kr/månad. Undrar om det blivit nåt fel? Kan man bo i hus så billigt? Får väl ta & amortera av det sista på topplånet så blir det nästan gratis att bo sen ju. (Vi hade tremånders rörlig innan & nu helt rörlig eller vad det nu kan heta)
Sprang bort till min kollega & höjde sparandet med ganska mycke så nu kan jag köpa min älskade husvagn kanske nästa sommar :o)
Jaja..vi får väl se, eftersom räntan är så låg nu får man ju inte tillbaka lika mkt på skatten nästa år så det kanske blir att få betala då istället.

Nehe...nu ska jag sluta dravla & ta en kinderäggchoklad, en treo & sätta mig i fåtöljen en stund.


Just det....ni som har lösen på era bloggar som läser min så vore det ju trevligt att få dem också :o)
(Marie...jag hittar inte det mailet du skickade ditt på, kan du skicka igen?)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Vilken tur att det inte gav utslag på hund!!! Hoppas allergin blir bättre nu eller växer bort helt. Och att du efter choklad, treo & lite slappande känner dig piggare!

2009-05-11 @ 21:43:20
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: jonna

Skickar mitt lösen på din facebookinkorg:)

2009-05-12 @ 08:09:49
Postat av: Helén

Haha. Choklad o treo, det var ju oxå en blandning det...ler Hoppas att allt är bra med er allihopa. Ha en mysig helg.

Kram

2009-05-16 @ 12:35:30
URL: http://mammasblogg.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0