TÄVLING Boggle

Anna frågade vad Boggle är.
Så nu kommer en liten tävling till er!


TJUVKIKA NU INTE PÅ BILDEN NEDAN INNAN NI GJORT TÄVLINGEN!!!!!!!

Boogle:

På bilden nedan finns massa bokstäver.
Ni ska sätta ihop dem till ord.
Minst tre bokstäver
Man får gå lodrätt vågrätt & snett
Bokstäverna måste ligga jämte varann
Man får inte använda samma bokstavskub två gånger
inga namn, orter, länder eller produktnamn
1 minut har man på sig
Poäng:
1 poäng för ord på tre bokstäver, 2p för ord på fyra, 3p för ord på fem osv...
(nu är detta inte riktigt de äkta reglerna men nu kör vi såhär!)


Jag har gjort & fotat mina ord sambon har varit Polis så jag har INTE fuskat.
Jag fick 17 p. som start, vilket är riktigt dåligt för att vara mig.


Skriv era ord i kommentarerna så får vi hoppas att folk inte fuskar & tjuvläser där innan :O)
De ord som fler har tar man bort, sen blir det den som har flest poäng kvar i slutet som vinner.

LYCKA TILL!!
och nåt pris får jag väl hitta på också till vinnaren.





























Vill du säga mig nåt?
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

REDE, SOT, DEL, LED, NOS, ÖDE, DON, DÖD, EDER, FÖDER, TOFS, ELD



Räknas engelska ord? isf:

SOUL, FED, TOE, DUE, DEF, NOD,



2009-05-24 @ 22:49:28
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag fick inte alls fram så många som ovanstående - men när jag ser dem så inser jag att jag antagligen inte förstod spelets regler helt iaf!!?? Hm... Förtydliga gärna t ex FÖDER?



Mina ord:

SOT, NOS, DUO, REDE, DEO (?), DEL



Med reservation till att jag inte riktigt har förstått då;-)



Ett spel helt i min smak iaf!! Vill jag gärna komma o spela:-)

2009-05-25 @ 07:34:07
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Ååååå vilket skojigt spel... sånt måste jag köpa.

Vart hittar man det?

När jag hade skrivit ner alla jag kunde komma på läste jag reglerna igen och insåg att jag höllt på i mer än 1 minut (Mangan ringde och avbröt mitt i min hjärngympa grrr)



Blir man diskad då????



Jaja, här kommer iaf mina ord:



DEO?



LER

ÖDE

SED

NOT

DEL

DUO

SOT

SED

NOS

FOT

ONT

DÖD

LED

LUT

ELD

UTE

REDE

EDER

TOFS

SOUL

FÖDER

DESTO

FODER

SEDEL

SEDER

2009-05-25 @ 20:29:28
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Mia

shit! korsord älskar jag..men sånt här.. :) förstod nog inte riktigt heller att man fick gå hur som haver.. ??

2009-05-25 @ 20:32:06
URL: http://misenk.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0