"Vi e pirater"

Möttes av denna roliga syn när jag kom hem från en runda med Baloo:




Fast Gizmo var liten så är det jättetomt härhemma!
Ingen bänk att torka, ingen som möter en dörren när vi kommer hem, ingen låda att städa & ingen sovrumsdörr att hålla koll på.
Hade piratleken varit bara i förrgår eftermiddag hade ni sett en vit tuss nånstans vid spaljen.
Men nu får han hålla koll på oss på annat vis!

Håller på & pysslar med mina bilder & har fixat en Baloo mapp!
Hans pappas matte skrev en kommentar att få lite bilder på han så det ska jag fixa till dem såklart!
Tänkte skicka över en bild från varje månad till dem & till han uppfödare.
Är ni sugna på en berner så vet jag att hans pappa är parad med min förra uppfödares "Flisan". Undrar om hon förresten har släktband med Ajax? Hinner inte kolla in den stamtavlan just nu.
Även Baloos mamma ska troligtvis bli parad nu när hon löper, med vilken hane vet jag inte riktigt, men nån stilig herre  från Småland :o)
Så som går i Bernerfunderingar får  ta & följa deras sidor & se om det blir valpar!!
Baloo kommer från "Måshumlans kennel", han mamma heter Ayla.
Pappan bor på "Newtons kennel" & pappan heter Charlie
Den kenneln Ajax kom från heter "Heimarkens kennel" & tiken där som är parad med Charlie heter Flisan.
 Hängde ni med? (Och om ni uppfödare läser här rätta om jag skrivit fel nu ;) )

Såhär fin är Baloo just nu iallafall:





Tyvärr har jag inte jättemånga helkroppsbilder, så får nog ta med kameran ut imorgon när vi tränar & fota lite.
Det jag funderade på när jag kollade igenom alla Balookort var att han fortfarande står "fransyskt" med framtassarna.
Undrar vade det kan bero på & hoppas inte det har nåt med armbågar eller bogar att göra.
Jag ska nog sula ett mail om det & be Anneli, instuktören på hundkursen kika på det när vi tränar för henne nästa gång.

Nu gott folk, blir det en kissepaus för hund & sen sova!
Imorgon blir det full rulle som vanligt så bäst att vara utvilad ;)


//

Mamma Pirat Såklart

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Mia

Kul med pirat bus!

Vad fin baloo är.

2009-05-06 @ 10:30:51
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Hihihih.. vilket roligt upptåg med piraterna.

Kan se din förvånade min! :-)

Baloo är såå stilig!

Skulle jag nån ggn ha en berner så ska den se ut preciiis som honom. ;-)

Ha en bra dag i pissregnet!

2009-05-06 @ 13:06:03
URL: http:// monixx.blogg.se/
Postat av: Micka

Sånt kul kvälls påhitt av din sambo :)



Så fin han är Baloo.. :)

2009-05-06 @ 15:01:23
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Annica

The pirates of Nässjö!!

2009-05-06 @ 17:58:29
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Annica

hihi.. Jackson var ju med på Baloos uppfödares sida ju.. hihi..söta de är.

Ja, har lånat spikmatta av min massör, men ska köpa en.. Jag är fortfarande prickig idag!! hehehe

2009-05-07 @ 13:13:17
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: yster

Vad kul de ser ut att ha! Får ja mebo där ett tag, å leka pirat! Kram

2009-05-07 @ 20:51:25
Postat av: Mia

hehe..tack ! Kan du inte sätta ut en bild med olle o ester? skulle vara kul att se hur du såg ut oxå!

2009-05-07 @ 20:54:49
URL: http://misenk.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0