Jul Nostalgi!!!

Hämtade en grej hos föräldrarna innan...
Jag kan knappt bärga mig tills barnen har somnat & jag får pyssla med detta.
Slutresultatet får ni inte se förräns tidigast Julafton. (Men gissar att jag ej kommer blogga den dagen)
Skrev på Facebook: "Nostalgi Nostalgi, avis mina syskon kommer bli". Min bror har redan ringt, men han hade visst en likadan som C haft med sig i boet. :)

Ikväll ska jag ska jag också försöka hitta nåt som jag kan bygga mina halvstora adventsljus på. De får nog bo i stora fönstret iår.
Tidigare har jag byggt upp den på en rund bricka, men då kommer OllePilleMan få tag på den så det kommer inte gå iår.
På spisen kan den inte stå - smälter av värmen.
På matbordet ska jag ha en platt ljuskrans med massa lökväxter i, så det bordet blir upptaget. Sen vill jag inte ha alltför höga ljus under pappersmaskrosen. Brandfara!
Allra finast hade nog varit riktigt stora höga ljus, ca 50-70cm höga & ganska tjocka.
Nån som vet vart såna finns & pris?
Isåfall får det bli en enkel variant med bara fyra ljus på en avlång bricka av nåt slag.

Andra fina ljus kan man annars hitta här!
(klicka på bilden)

Granen - handgjort stearinljus
Granen - handgjort stearinljus



Så..lite julstämning har allt infunnigt sig!
Det var nog den hemsk intressenta julskyltningen som satte stämningen...mohaha..
Såg ett så mysigt jultyg på Åhlens. Lite sugen att köpa det & sy kappor till köket istället för de svarta med tomtar jag har nu.

Christmas fabrics for Åhléns
(bilden från söderberg Agentur)

Jag har haft vinrött svart sen vi flyttade hit. Nu är jag liten sugen på den riktiga "juleröda".
Vad tycker ni?!





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster

ha ha trodde du bror kunde va tyst! Ja funderade länge dock. Bra att du tar in lite nostalgi, ja tyckte de va jättemysigt iaf!

2009-11-30 @ 20:25:18
Postat av: Micka

Tjusigt tyg :)



Emilia har klurat ut datorn. Vi har mest spelat "hitta rätt bokstav/siffra" men det finns över 30 olika spel. Visst alla passar kanske inte deras ålder nu , men det är ju inte fel att börja i tid !

2009-11-30 @ 21:16:56
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anneli

Blir ju allt nyfiken på vad det är för nostalgiskt du pysslar med ;-)...får ge mig till tåls!

2009-12-01 @ 19:35:57
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0