Min ensamrätt...

..på datorn är förbi!
Tror familjen min drabbats av speldjävulen...
När jag kommer hem från jobbet ser det numer ut såhär:


Två barn klistarade vid datorn.
Essie har lärt sig flera spel från bolibompa.se
Olle han sitter & skriker MUMUMU för det är ofta en ko med. Sen demolerar han telefon emellan så fort han hinner. (ring oss på mobilerna...för demolitionOlle brukar stänga av ljudet..fast det är klart..min mobil har han j med förstört..)
Sen blir han otålig & bankar på tangentbordet, helst med telefonen, då blir Essie ARG.
Nu måste jag sätta klara regler för det där spelandet...jag får ju in skador dagligen där barn rivit ner, så jag precis vilken risk det är! Knappt så att det är en plötslig oförutsedd händelse eller?!
Och 1500kr i självrisk känns inget skoj.

Sen när barnen är klara...ja då har sambon fått fatt i nåt strategispel, Rome, som han sitter med i timmar om han får. Med tanke på alla tvkanaler han anser sig behöva så antar jag att datorn kommer tillbaka i min makt nör dessa kommer, så jag härdar ut & gör riktiga saker man gjorde innan datorns tid sålänge.
Eller nu ljög jag igen....blivit mycke tv senaste veckorna faktiskt ;)
Kanske är det jag som vill ha de där kanalerna iallafall?!

Ikväll har jag varit på gruppmöte med de från S från nämnden. Intressant!
Jag vart nog lite skeptiskt själv till engagera mig politiskt när jag gick med i S, men det är mer intressant än jag trodde från början. Det är ju ändå en liten kommun vi bor vi så är man lite intresserad tycker jag man ska engagera sig.

Nu ska jag titta på mitt träningsprogram  köra lite bensväng med sparrisen!



Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0