Rapport från sjukstugan...


Känns helt okej när man har robotprotesen på. Helt fantastiskt vad en sån ful manick kan göra för underverk.
Stödjer knät så jag kan gå näst intill obehindrat. Utan den så känns det löst & ostabilt.
Felet på knät är vad jag förstod troligen en sträckning av ledbanden. Ett av dem är ihopssytt sen innan.
Sen har jag ett korsband som är av & en skadad menisk sen tidigare, menisken har troligen förskjutits lite fram sen "hoppat" tillbaka (?)  Med robotmanicken ska jag bli återställd som jag va innan denna olyckan. Ska jag bli bättre krävs operation & det är jag tveksam till. Är ju knappast nån elitidrottare & kommer så inte bli. Kan jag vara ute & gå, åka lite inlines, köra nåt gympapass så är jag nöjd.
Jag glömmer ju saker lika fort som jag får veta, så jag kommer nog få ringa in & fråga vad som var felet egentligen eller om man kunde konstatera det, eller helt enkelt gissade på  en del.
Blodet i knät kom från själva kraschen, då rör sig delar & krockade inne i knät. Det blir en inflammation. Den går tillbaka med medicin, blodet är ju tappat.
Läkaren hade inte fått fram de gamla journalerna vilket säkert hjälpt han lite med hur ostabilt det var innan. Men han var himla trevlig & verkade kunna sin sak. En nyfiket AT-läkare fick också klämma lite.

På natten får man ha en kudde mellan/under. Det är ju skruvar & stålpinnar som inte är så bekväma mot det andra benet, men det har funkat bra med kudden.
Kläder: Upptäckt att jag faktiskt har ganska många bredare byxor så det löser sig nog. Svårare med skor då jag bara har klackskor på jobbet eller stövlar. Mina Eccokängor är sköna, men för varma att ha inne.
Sjukskriven är jag inte. Jag har inte ont, ochh sitter ju bara på mitt jobb. Är bra mycke värre att vara hemma isåfall. På fredag blir det prövning för då har jag barnen själv första gången.
Men med robotmanicken ska det nog gå bra.

Sambon är hemma idag, han ska vara det lite nu i vinter. LYX!!! Vi är inte vana vid att vara båda en vardag. Nu blir det varannan måndag vi får ihop. Just nu har han barnen med på BVC. Essies 4-årskontroll.

Kanske återkommer ikväll. Nu ska jag fortsätta med projektet rensa ut bilder. Är på december 2008 nu.
Ska göra fotobok över 2008 & 2009 till oss. Sen framkalla vanliga kort till Olle & Essie.
Nyårslöfte ska bli att sortera ut framkalla kort efter varje tömning in i datorn!!!!!!





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Hoppas du blir bättre med robotbenet då, men du brukar komma på sätt för de mesta, stå på dej! kram

2009-11-09 @ 20:59:46

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0