Svampodling?!

Kommer precis från källaren där jag städar lite.
Fick en frist då proppen gick & höll på att brinna upp...gissa att man dammsuger hårt då!
Iallafall var det ingen trevlig syn som mötte mig i ett av hörnen inne i ett gammalt potatisförråd.
Det liksom växte nåt...
Vad jag kan minnas har jag aldrig sått nåt därnere på det stället!?
Svamp kanske...Mögelsvamp...kan det va nåt att ha på mackan?

Dessutom skulle man, om man var fånge i vår gillestuga eller inne i potatisförrådet, kunna gräva sig ut genom väggen. Putsen lossnar!!!
Hilfe! Tänk om hela huset rasar ner i källaren?
Inte är det slut där inte...
I duschen sitter kaklet löst på flera ställen, och det ska vara "fackmannigmässigt" utfört av stans stora firma -04.
Vi köpte huset -05.
I torkrummet har myrorna grävt gångar runt fjärrvärmeingången. Undrar bara HUR många gångar?!

Usch...ska jag vara lite allvarlig så är jag liiiiite orolig för den där källaren. Kanske blir bäst att beställa hem en cementbil & fylla upp alltihop!
Imorgon kommer Anticimex så då blir det en första dom.

I övrigt....jo klart huset var besiktat...och ja, det var inte felfritt då heller, men det har blivit så mkt värre & dränering vi gjort verkar inte hjälpt.


 Nu har sambon bytt proppen...bäst att byta uttag därnere & svira färdigt!
Kommer säkert hitta lite mer skador & ligga sömnlös hela natta!


Thats it for today!!!




Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0