Planeringskväll...

Vi ska planera lite ikväll...
Så finns det nån som har tips därute passa på & kommentera :)

Vin - bättre sort till maten, enklare till kvällen. Tips?!

Efterrätt som vi ska göra själv helst som kan frysas in innan.

Sånger 2 st till kyrkan. Varken jag eller sambon har nån speciell favvofinsång så öppna för alla förslag!
Utmusiken är klar. :)

Kolla så att hon jag vill ska sjunga vill sjunga ;)

Tårtan...blev ju en miss på provsmaket så måste ringa om det imorgon & planera en ny. Nåt tips?
Ska vara vitchoklad & hallon eller jordgubbsmak. Men lagren?!?!

Medhjälpare letar folk som kan servera & plocka undan disken. De ska plocka fram plock & skumpa till gästerna kommer runt 15:00 sen ställa dram maten, servera dricka, plocka undan maten/disken, servera efterrätt, sen ställa iordning till kaffe/tårta. Efter det kan de gå få hem. Klockan borde vara ca 21:00 då. Vill de får de såklart jobba hela kvällen :o)
Känner ni några pålitliga personer som inte firar midsommar eller tonåringar som vill tjäna en slant så hojta till!!
Börja dra ihop sig lite så detta är jag lite stressad över!!


Det var väl det jag kom på just nu... inte så lång tid kvar :)
Jag surfar runt & spanbar på buketter, tillbehör underkläder & annat skoj!! Längtar!!!
Ska fixa fram lite bilder på saker jag hittat som är hur fint som helst...men nu väntar operation städning sen fixa middag till min lilla familj & svärisarna som är ute i Skåne nu & fixar med bilen!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: sandra

Hej!

Va kul du har, minns min planering för vårt bröllop....

Vi hade blåbärspaj till efterrätt, den kan du ju frysa, eller hallon, sånger till kyrkan, Att älska dej ( shirley clamp) Gabriellas sång, Kärleken är (jill jonsson) För kärlekens skull ( ted gärestad)

Himlen är oskyldigt blå ( Ted gärestad)



Lite tips...Hoppas dom hjälper lite ialla fall...

Kram

2010-04-11 @ 11:26:50
Postat av: Sophie

Vin, vet ej vad ni har för mat jue, men Om ni bjuder på något med skaldjur till förrätt så har jag ett utmärkt vinval. Petit Chablis

supergott, och så där mittemellan dyrt och billigt. 99:-per flaska tror jag.



Sånger nämnda i föregående inlägg är ju toppen, men finns alltid någon mer :-)

Alltid inom mig - melodin är Always on my mind, men med jättefin svensk text. finns inspelad av Totta Näslund och Josefin Nilsson

Kärleken förde oss samman - en bröllopsklassiker

Kärleken förändrar allt (love changes everything) - en anna klassiker



2010-04-11 @ 11:40:04
URL: http://sophiesoph.blogg.se/
Postat av: Sophie igen ;-)

Efterätt, vit chokladmousse Jättelätt att göra, smakar lyxigt och ALLTID uppskattat!!! Med färska bär till eller frysta, uppvärmda så de blir lite såsiga ringlade över ;-)

2010-04-11 @ 11:41:38
Postat av: Gabriella

Kikade i Per Morbergs bok igår och där hade han en chokladmousse på en spegel av hallonsås som såg ljuvlig ut.

Den där vita chokladmoussen skulle väl passa bra...



Sång... du har ju fått några fina förslag... personligen gillar jag You´re the inspiration.



Hmmm ska fundera vidare :)

2010-04-11 @ 15:15:21
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Anneli

Sånger har jag inga att rekommendera för det är så personligt. Även om ni inte har någon "egen" sång så tycker jag du ska leta runt lite och vips kommer du nog fastna för någon som stämmer in på er & er känsla.



Vin är jag bättre på ;-), rekommenderar utan tvekan Monti Garbi Ripasso utan att veta vad ni ska äta och vilken prisklass du egentligen tänkt. Men detta brukar man kalla Amarone-fuskis för att det håller samma klass som ett riktigt Amarone.



Efterrätter är jag också ganska bra på ;-), där beror det lite på hur lyxigt man vill ha det, (skulle ju funka med en lyxigare kladdkaka) men för smidighetens skull så skulle jag absolut välja någon mousse eller parfait som man kan frysa/kyla in. Läste senast igår om att lingonglass med kolasås är en riktig hit, har dock inte smakat själv. Återkommer om jag kommer på mer!

2010-04-11 @ 16:25:03
URL: http://fikamonster.blogspot.com
Postat av: Lindha

Tack för era tips & vill såklart ha fler. Vi skriver upp alla & går igenom det sen!!!



2010-04-11 @ 17:30:03
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Frida

rött; Baron de lay

vitt - chablis (Bolaget, nr2430)

mousserande - ta en crémant, billigare än champagne, lyxigare än cava

2010-04-11 @ 21:02:38

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0