Olle ingen Bebis....Bara Olle!!

Svaret jag fick av herrn själv när jag sa att han var en bebis som gungar i bebisgungar! 
Så gullig så man dör!

Olle har under sommaren blivit en riktigt pojke. Han har växt mycke på längden så bebismagen & bebis hullet är borta. Byxor som var smala i midjan men för långa i våras är nu nästan korta & för stora över magen!

Idag tog han sin bilkorg & sa bestämt:
Leka på mitt rum!
Så kånkade han upp sin korg & satte sig till ro.


Duttig kille! Säger han sen..

Jag tror det var mamma som sa att Olle ritade en gubbe förra veckan, sen glömde jag av det.
Igår visade de på dagis att han redan ritar huvudfotingar.
Han hade tre jättefina på ett papper som de satt in i pärmen.
Kollade när Essie gjorde sin första & det var 081011, hon var alltså nästan tre år.

Här är Olles som han gjorde idag på frågan kan du rita Pappa?


Han pekade själv sen ut att det var armar/ben & ögon. Munnen är strecket som går från mitten & ut ur "kroppen".
Essie är väldigt duktig att måla, hopn gör detaljer, flätor & händer. Så antar att Olle snappat upp ett & annat under sommarens ritmaraton ;)

Esters första huvudfoting!
Essies huvudfoting 081011

När gjorde era sin första huvudbenare?


Olle smet oxå i veckan ut från sin säng för första gången. Klart han säkert klarat att komma ur spjälisen innan, men han har aldrig försökt.
Jämför man med Essie som klättrade ur sin innan hon kunde gå vid 8 månader så är han ju väldigt sen haha..
Nu hoppar han ut på morgonen & kommer in till oss så vi är fyra i bädden. Tajt! Måste därför nu be en snickare komma & bygga en riktig säng till Olle & jag får väl besöka nån sängbutik & byta vår till en bredare. (vi har bara 160cm)

Roligt är det iallfall med de små, & jag älskar att ha både min Stortjej & Lillkille lite större nu!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

Haha, de blir stora fort. Kommer du ihåg när vi väntade... Känns som 100 år sedan.

2010-08-20 @ 22:22:04
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Han ser verkligen ut att ha "växt till sig". Så söt så! Håller med om att det är ganska skönt att ha bebisstadiet förbi även om det är supermysigt på ett sätt. Vi bytte till stor säng till Linnéa direkt efter semester och väntar fortfarande på att hon ska knalla upp, men natten går och på morgonen hörs ett "Néa vaknat nu!"...hon går inte ens upp då...hihi. Men dagen då det blir spännande att avvika från våra planer kommer, det är jag säker på =). Minns inte alls när Ellinor började rita huvudfotingar (har det dock uppskrivet någonstans), men jag minns att det fick från att ena dagen bara rita cirklar till att helt plötsligt rita gubbar!

2010-08-20 @ 22:30:52
URL: http://fikamonster.blogspot.com
Postat av: Micka

Vad han har växt till sej! Så söt , ser riktigt go ut :)

2010-08-24 @ 21:56:09
URL: http://micka87.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0