detta är ju FörsKräkligt....

Essie kräktes inatt igen...unge att inte bli frisk!
Men mina barn (iallfall Essie) är inte riktigt som andra när de är sjuka.
Hon gör sitt sjuka i fem minuter sen är hon precis som vanligt. Enda som märkts idag är lite ont i magen & ingen mat gå ner.
Men maten har hon tjurat med en vecka nu, hon säger att hon har ont i en tand & att hon slått sig på dagis.
Får nog kolla detta, för hon brukar inte hitta på.
Piggelin & cola går ner iallfall :)

Ska inte beskriva närmare men Olles blöja var full av senap för en stund sen så där är det väl bara att vänta då...
Idag fick jag hundsport, i den en artikel om kastraktion.
Baloo är ju "p-sprutat" men den börjar gå ut nu så då var tanken att han skulle kastreras på riktigt då det funkat jättebra.
Men så läser jag att kastrering på osäkra hanhundar kan öka vakt/osäkerhet eftersom testosteronet ger "mod".
Tar man bort detta kan det göra hunden mer osäker.
Har inte märkt någon större skillnad på detta men när jag tänker efter kan det stämma?!
Att de blir tjockare visste jag & tänker på hur mkt mat han får. Han blev jättetjock i början men det har lagt sig nu. Han är ju i en grov-period också, men nu tror jag han är klar.
En annan grej som stod var pälsen, den har blivit skitful & jag har trott att det berott på att jag inte hunnit bada honom som jag brukar. Men jag har ändå tyckt att det är konstigt att den blivit så "ullig".
Och så står det i artikeln att kastrerade hundar ofta får fulare päls, som ullig valppäls.
Nu står jag i valet om jag ska låta chippet verka ut helt & kolla hans tikbeteende & kissande efter det.
Kanske har växt ifrån sina dumma nojjor under detta halvåret?!
Ska ringa vetten & kolla vad de tror.
Pälsen borde ju finnas nåt som kan rå på, men att framkalla mer osäkerhet var ju precis det jag inte ville.


Ullig Baloo i oktober

Nu kom Maken hem från Öland. Jag ska ut på långis nu & hämta Plutten ovan & hoppas mitt illamående försvinner!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Linda Sjölin

Visst e dom läckra?! Köpte dom på Åhlens. Så det finns ju i jkpg oxå om du ska dit! :-)

Fanns massa annat oxå. Köpte ett läppstift oxå, som jag har på toan! :-D

2010-12-15 @ 18:02:14

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0