Ät inte snö...

..som blivit gul! (tryck på länken & lyssna :)

Och sluta dagens risa hundägare hela tiden för skiten vissa lämnar efter sig.
De som inte plockar uppm, plockar nog aldrig upp.
Ibland, men det är banne mig inte ofta händer olyckor som gör att man inte kan ta upp.
 - hunden blir dålig i magen, bajjat femton gånger & påsarna är slut, konsistensen ej "påsbar"
 - påsen har trillat ut ur fickan
 - påsen har hål i botten
 - påsen är glömd hemma
Sånt händer alla hundägare & inget att gnälla om, men visst ligger det alldeles för många högar i stan.

För ett tag sen när jag gick vanliga morgonrundan med Baloo störtade det ut en gubbe ur sitt hus, flerfamiljshus, och skrek efter mig att inte låt min hund kissa på deras brevlåda!
Först hörde jag inte vad han sa utan svarade av bara farten "jag ska tänka på det"
Sen kom jag på att jag går aldrig (och gjorde inte denna gången heller) på den sidan gatan, så det kan omöjligt varit "vi" som pinkat in hans brevlåda. Dessutom är jag ganska noga med att han inte får lyfta benet vid infarter/brevlådor till hus.
Det är ofräscht att kliva i hundkiss när man hämtar tidningen!! (jag vet för vår låda verkar stå vid Nässjös populäraste pinkestolpe...)
Iallafall..
För nån vecka sen när jag går där på andra sidan gatan utanför gubbens hus kommer det ut den tant.....
......MED EN HUND.....och gissa var nånstans pinkar?!?!?!
Just det...på brevlådepinnen. 
Då är det alltså deras egna eller hans hyresgäst miniråtta som inte orkar gå nånstans som förorenar hans tomtgränser.

Tillåt mig fnissa ljudligt :)

Tycker det varit många dagens ris i tidningen nu, det hjälper nog dessväre inte mot de bruna högarna.
Och nej, jag tar inte åt mig att gubben vart sur på mig, för jag vet ju att vi inte revirat just där ;)


Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0