"det är ljust"

typ 5:45 Essie ser att att det är ljust. Måste gå upp. Tidigt tycker jag.
Olle vkanade strax efter för han hörde ju henne.
Hon har hostat halva natten, basta var ingen bra ide när man har förkylnigsastma.

Maten igår blev så god!
Späckade fläskfile med vitlöksklyftor & fetaost, rullade bacon runt sen steka till lite snabbt.
Meningen sen är det ska vara hel i ugnen.
Då fick jag för mig att dela upp den, ställa bitarna i muffinsformen. Hällde rödvin/stekspad över & fetaost.
Meningen va att de skulle bli "kokta".
Vi fick nåt sånt på en kurs en gång, men då hade de haft fläskfilen i glas i ugnen. Som stora "kubbar". Jag vågade inte testa med våra glas, vet inte om de håller i ugn?! Gör de det tror ni? (vanliga Ikeaglas)
Hade dem lite för länge så de blev lite torra, men goda. Ska absolut testa igen men på kortare tid.

Till detta hade jag rödvinssås (rödvin grädde smör tabasco & lite balsamvinäger)
Blomkåls & broccolikräm - koka blanda med grädde lite smör & kryddor. Igår hade jag chili & tabasco.
Pommes blev det till för det hade Essie beställt.



Nu ska jag göra helgfrukost.
Planen idag är att åka till skogen & grilla korv till lunch. Men nu vet jag inte när Essie är så hostig & det är fuktigt ute.
Ikväll är det Melodifestival - har ju inte varit nån hit än sålänge, tycker inte alls det varit så jättebra låtar en enda gång.
Smul & hennes make kommer hit.
Tänkte faktiskt ge mig på att baka Leilas kolapaj tills ikväll.

Wish me LUCK!!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Frida

Vilken härlig midda! Ser gott ut, själv hamna ja på en olanerad wa me syskonen häst, hemma vid 03, å då va de ingen idé att fixa fredas mys, få bli melodifestival ist om ja inte lyckas inbjuda mig till nån vän me bastu i huset!

2010-02-27 @ 13:07:38
Postat av: Annica

Det lät super gott, med tanke på att jag aldrig har ätit den..

Men jag har super muffins i ugnen som jag hade tänkt ta med... riktigt kalas!!

2010-02-27 @ 16:53:53
Postat av: Anneli

Wow vilken middag!!!!

Hoppas ni äter lika gott ikväll ;-)

2010-02-27 @ 20:36:06
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0