Ser inte fram mot morgondagen...

...miss i planeringen så jag får TÅGA in till jobbet.
Kl 07 går tåget!!
Usch vad tidigt & Usch vad jag avskyr att åka tåg till jobbet.
Hade klockan varit innan 18:00 hade jag susat direkt till bilaffären & köpt en liten shoppingbil!!

Bakade igår & tänka sig att det blev bra. Men har bakat det bördet femtiåtta gånger & det har aldrig misslyckats.
Bak för mig det när man bara slevar ihop allt till en kletig klump!

GI-Limpa

3dl dinkelfullkornsmjöl
3dl rågmjöl alt. hälften proteinmjöl.
1/2 dl av följande fröer (alltså 1.5 dl frön):
Linfrö, pumpafrö, solrosfrö
2 dl blandade nötter, mandel, valnötter, caschew, para eller vad man nu har.
4 st torkade delade aprikoser (men jag brukar ha ganska många fler)
1 tsk salt
1 1/2 tsk bikarbonat
6 del naturell yoggi

Slabba ihop allt till ett riktigt "klister".
Smörj en avlång form & bröa med sesamfrön
In i ugn i 50 min på 175 grader långt ner.

I min ugn måste den bo ca 1h 20 minuter, men det är nog olika.

Ser lite torrt ut, men det är det inte & supergod!



Nä, nu ska jag ut & sur-promenera får tågresan imorgon :)



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Brödet låter & ser supergott ut. Undrar bara hur smaken är, är det sött? Har gjort några "bikarbonatslimpor" innan och alla smakar så sött = inte alls i min smak. Det är super att bara dega ihop och in i ugn så nu hoppas jag på att det smakar bröd och inte kavring-sött ;-)

Lycka till på tåget i morgon!

2010-02-09 @ 19:32:49
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Kikade på receptet igen och har ändå svårt att tro att det blir sött så som jag inte gillar. I mina liknande limpor har det nämligen varit ganska mycket sirap i och i ditt recept finns inget sånt sött. Får helt enkelt prova ;-)

2010-02-10 @ 08:30:14
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Lindha

Det söta kan vara aprikoserna, sen har jag massa russin i också, glömde skriva det.

Klart värt ett test från en äkta bakerska ;)

2010-02-10 @ 19:00:45
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jessica

Detta ska provas, kanske redan i morgon. Älskar bröd med nötter och frukt.

2010-02-10 @ 22:51:35
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0