Ringlös....

Innan jag förklarar mitt ringlösa finger måste jag påpeka att Peter "Ullared" Wahlbeck ser ut som kungen i nån slags bratvariant. En tränad Kung Carl Gustav i lite längre modell....

Ringlösheten ja..
Skilsmässa innan bröllopet ens ägt rum?
Alla undrar ju vart min förlovningsring är nånstans...
Det undrade jag också...
Jag fick ju iåförsig en, men duger det inte så gör det inte ;), men hade det "bara" varit en förlovning så hade jag självklart valt den ringen sambon tagit hem. För den var fin & jag gluttar på den varje gång vi är i guldaffären..
(vilket vi varit ett par vändor nu...) Men den valite svår att välja vigselring till...och det är detta med just vigsel är BigFokus just nu.
Idag var vi iallafall nere igen hos smeden på en date.
Jag hade skissat fina teckningar med färg & allt, som Olle fint målade över med röda streck, kärlekens färg såklart.
Mina skisset blev fullt godkända av GuldKa(lv)j, & med hans vägledning & bra ideer är det nu bestämt hur våra ringar blir.
Bara ett problem...
Jag kommer att förbli ringlös tills vi gifter oss. Likaså sambon för han ska ingen få om inte jag får! Eller hur?!
Ringen är speciell för oss & innehåller några roliga detaljer. Så det ska bli roligt att få en alldeles egen.
Designen kommer jag inte att avslöja, & för den jag pratat om nåt om detta så är första iden utbytt.

Datumet för dagen är inte heller "helt" officielt även om flera i vår närhet vet så vet inte alla & vi håller det där tills jag fixat inbjudningarna, vilket är ett kapitel för sig.
Beställa...göra egna....orka...

Hm...

Imorgon ja..
Tjejgrejen!!
Kl 9:18 tar jag, Essie & min mamma tåget mot Västerås. I Falköping möter syster upp på tåg2.
Vi ska åka till mormor!
Alltså fyra generationer tjejer som ska husera i helgen. Mormor ska flytta till en lägenhet snart så det kändes som det vore trevligt med ett avslut i hennes hus innan det byter ägare.
Nya ägaren blir min morbror med familj, så huset finns ju kvar, men en sista helg innan skiftet vore trevligt.
Enligt min mamma är det smidigare att ta med Baloo än Essie, men hon ville följa med så denna gången får det bli så. Ska bli roligt iallafall att bara vara vi!
Inget partaj direkt men massa kvalitets tid med mormor, mamma, syster & så Essie då!






Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Spännande maed allt fix. Men förstår att det är endel att ordna. Hoppas ni får en härlig helg med mormor.

2010-01-22 @ 21:55:52
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Åh va skoj att ni har bestämt er för hur ringarna ska se ut. Och får man en drömring kan det väl vara värt att vara utan till bröllopet.



Hoppas att ni får en härlig och rolig helg med en massa tjejmys.



Nova har frågat efter Essie så många dagar den här veckan. Kanske kan få ihop en träff snart.

Är du fortfarande ledig två dagar i veckan?

Vilka?

2010-01-23 @ 18:20:37
URL: http://gabriellagermundsso.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0