Söndag igen :)

Tiden rullar på som vanligt....alldeles för fort!

Härliga vinterdagar är det iallafall, men lite för kallt för min smak. Lite varmare får det gärna va, men med snön kvar.
Igår var vi ute i Skåne & hämtade ved. Barnen fick åka racer & jag fick med hem lite dragsele till Baloo som jag ska testa imorgon.



Efter en kall eftermiddag på landet fick barnen åka till Svärisarna. Essie ville dit en annan dag för hon hade ju sovit hos mina föräldrar, men inte hos dem. Det måste vara rättvist tyckte hon.
Ja, vi är bortskämda med barnvakt, men barnen älskar att vara hos båda våra föräldrar & vill de ha dem ibland är det bara skoj. Hoppas jag nån gång får massor barnbarn att fylla huset med :)

Barnfritt...jaha..vad gör man då?
Började med ett bad. Tappade mobilen i badet...
Den dog, återuppstod...för att senare under kvällen dö igen utan räddning.
6,5 år hade jag den mobilen...snacka om dinosaurie :) Men funkade ju & jag är inte sådär intressad av teknik.
Efter mobildöden gick vi till stans absolut bästa resturang, Akropolis.
Deras stora förätt med allt möjligt & deras lammracks är ju helt underbar!!!
Efteråt gick vi till Johan & Em. Spelade UNO, sambon fuskade. Hade jag fått min ring  hade det blivit en bruten förlovning haha...
Man MÅSTE ropa UNO  innan man kan vinna!!!!!!!!!!!!! (även om vi körde fel regler så man fick lägga flera lika kort..men då blir ju två lika liksom ett.....)
Buzz hann vi också med ett par omgångar innan sambon & jag smet hem på varsin trottoar. (man kan ju inte dela med en fuskare...eller... ;) )


Nalle, jag med konstig mage & Em. Jag har kanske knölat ner lite doggybag med hem?!


Idag besköte jag OnOff för en ny telefon. Säljaren  gick hårt ut på massa finesser & modeller som han trodde jag skulle ha nytta av.
Lät han hållas en stund. Sen tog jag den billigaste de hade & köpte den för 1095kr utan abbonemang.
Med tanke på hur gammal min gamla va, är ju detta värsta rymdtekniken. Dessutom mobilar jag för cirka 100-150kr i månaden så nån värsting behövs inte hur fin den än må vara.


Ikväll blir det lugnt, ska kolla på film & äta varma mackor om en stund. Bäst att njuta av ledigheten sista veckan.
Jag går upp på 80% den 11 jan så  det blir en dag till på jobbet.
Imorgon blir det pulka, lite ringkoll, vi har till 99% bestämt oss. Måste bara kolla så det funkar & vad det kostar.
Håll tummarna att det håller.



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Låter verkligen underbart med barnvakt, vi är inte så bortskämda med det, av förklarliga anledningar. Just precis nu skulle det sitta fint efter en hel decembermånad av sjukdomar och mkt "innesittande"...men men...man får försöka ladda batterier på andra sätt.

Håller med om att Akropolis är mumma!

Kram!

2010-01-03 @ 21:00:20
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Ni har haft en härlig helg! Vi är inte bortskämda med barnvakt. Tyvärr. Oscar har sovit borta 3 gånger varav en var när vi var på BB med Lucas...

Hålle rmed om Akropolis. Mums.

2010-01-03 @ 21:19:57
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Instämmer med föregående talare, ni har det verkligen kanon m barnvakt! Vi har väl så vi kanske kan lösa ett antal timmar o så men över natt är ngt helt annat... :/



KRAM

2010-01-04 @ 09:26:25
URL: http://giss.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0