Spark & bio!

Började dagen ute hos Suss med promenad & sparkåkning!
Tog en stund innan Baloo fattade att man DRAR inte hoppar som en känguru ;)




korten tagna av suss :)

Suss berättade att hennes granne varit i skogen & gått. Då hade det dykt en ganska stor hund.
Först trodde hon det var en jakthund, för den hade en pejl på sig.
Sen när de var ganska nära såg hon att det var en varg....det ni. Mitt på småländska höglandet.
Jag vet inte, om jag & Baloo mött en varg...vem hade rymt fortast till bilen ;)
Blir lite ledsen när man ser hur många de skjutit nu. Men tror inte det var någon kvot i småland så här går de säkra ;)

Eftersom vi pratat om vargar var det ju lämpligt att gå på bio idag.
Sussi & jag susade in till Jönköping.
Åt thaibuffe innan, supergott, så som de gör på Soya att man tar & sen steker de.
Efter mat i magen kollade vi på New Moon. Massa vargar i den ju ;)
Bra va den, nu ska jag läsa böckerna!!!!

Imorgon blir det chock att ställa klockan.
Vi ska vara i Jönköping kl 9:00 med Essie på Ryhov.
Hon hade blåsljud på hjärtat när hon föddes & de kollades med ultraljud ett par gånger när hon vart bebis.
Det var nåt hål kvar vid första kollen, men vid ett år var det borta.
Jag hade helt glömt att de kollar en gång till vid 4 år också. Och så stor är hon ju nu ;)
Hon är lite orolig för detta, men tror jag fått in att hon bara ska ligga & vila & att de kommer bara titta med en apparat. Så hon har fått undersöka mig idag, så det verkade som hon tycker det är lite spännande iallafall.

Så ja....nu blir det natt även här på kullen!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

Vilka härliga bilder från skogen. Hoppas allt går bra med Essie i dag.

de där twilight måste jag också se. Har just sett män som hatar kvinnor (sist i sverige?) men det får bli de filmerna efter den andra i milennietriologin.

2010-01-05 @ 11:47:19
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla J

Vilka härliga promenader ni får till du och Baloo. Jag visste inte att Essie hade blåsljud på hjärtat... hoppas kollen går bra - det gör den säkert! Theo har ju ett hjärfel och vi kollar det 1-2 gånger/år. Det brukar gå jättebra, Theo fixar det galant (bara mamma och pappa som är lite nojjiga varje gång).



Ha det gott!!

Kram Pernilla

2010-01-05 @ 12:45:38
URL: http://pillaj.blogg.se/
Postat av: Anneli

Superhärliga bilder!!!

Hoppas det gick bra hos farbror doktorn.

Lät härligt med en dag i storstan, bio & allt...herregud när var man på det sist ;-)

2010-01-05 @ 19:41:00
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Micka

Härliga bilder ! :) Vi har oxå en spark som är mycket uppskattad , perfekt en vinter som denna !



Må så gott.

2010-01-06 @ 08:52:19
URL: http://micka87.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0