Mh test

Igår tyckte Baloo han hade en väldigt knasig matte.
Ut i skogen & tro att han skulle bli rädd för spöken, rasslende kedjor, inte kuna uppflra sig 3 minuer utan aktivitet osv.
Men roligt hade vi & han var inte det minsta bekymrad över sakerna han utsattes för.
Stabil & trygg hund.
Det enda han inte gillade, var som jag trodde hanteringen.
Han vill inte bli tagen på av okända, drog sig mot mig & knölade med huvudet, när domarne skulle gå igenom honom.
Vi pratade en del om det med henne & hon som skrev poängen, och det är nog bara att acceptera att han aldrig kommer bli en "folkhund" som älksar alla.
Det kan med hjälp från oss härhemma, växa bort, men han är född sån.
Det jag ska hjälpa honom med är att slippa såna situationer, inget klappande av folk & låta han själv hälsa om han vill. Men de tyckte båda att min oro att han skulle bita nån var onödig. Han är inte aggresiv utan bara som han är. Känns skönt & nu får jag träna på att hjälpa honom slippa situationerna så kanske han glömmer det så småningom.


SKäller ut spökena! De var lite otäcka, men när han sen fick vara lös sprangan genast fram & konstaterade att det var ju männsikor.


Jättekul var det iallafall :)
Nu ska jag jämföra Baloos test med hur en berneesennen beräknas vara!



Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0