Katastrof!

Hade verkligen glömt hur mkt jag avskydde bla. hallen i vintras.
Hälften av höst/vintermunderingen inte ens framme & den är redan överbelarmad av grejer.
Fyyy...
Skulle verkligen bytt det där golvet i somras så vi blivit av med elementet så det kan komma upp garderober på hela väggen.


Himmelsk röra....Hopplös oordning, fick ta till skoställ till alla skor...
Uglypugly, men jag har alltid så bråttom ut så får helt enkelt blunda..
Sen behöver vi ju inte ha alla jackor framme utan försöka hänga in de som inte används varje dag i garderoben..
Räknade mina & jag hade 6 jackor hängande ute. Använder två/dag, en till jobbet & en till hundpromenader.

Att rota fram varmare kläder leder ju också till att man måste stuva in andra saker...
Vilket i sin tur leder till att man upptäcker att alla vrår börjar bli överfulla.
Stor nackdel att ha stora sidogarderober på övervåningen (som är som ett hjärnskaknigsvapen då man slår i huvudet i klädstänger/karmar hela tiden när man är därinne halvböjd som en gammal gumma..) är att man trökar in allt längst in & måste då ta ut allt för att se & komma på vart man nu la den där lilla vanten i våras.
Nu måste mina snygga kläder jag fick hem häromdagen in nånstans men VAR?

Jag måste nog ta en helhelg att bara rensa ur allt och köpa ordentliga låddor så jag ser innehållet.
Fixa till verkstan & gillestugan i källaren så man kan ha kläder/textilier där utan att de luktar unket.
Allt sånt måste vi nu har uppe.

Sen kanske jag borde ta en funderare på om jag verkligen måste spara den där vinterjackan från 1996?
Eller en bamsekartong med vantar/halsdukar/mössor som saknar toffsar eller en kompis som jag "ska laga till nästa år"
Eller tre akvarium jag aldrig kommer sätta upp...
Eller en hel förvaringshylla med udda krukor...
Eller fem mattor som kanske blir moderna...aldrig...men är bra att ha...
Eller ett helt jättestort inbyggt skåp med gamla teknikprylar som inte ens går att koppla till dagens tv-apparater
Eller en två hyllor med färg som var kvar i huset när vi flyttade in för 5 år sedan...
Eller en hel matkällare med 90-tals pynt, udda ljusstakar & en & annan porslinsko...

Så tänker jag just nu...

Igår sa jag till min mamma att hon minsann inte alls fick slänga min röd/gula matta som hon haft i ett gästrum hos dem.
Den köpte jag 1999 för 1390kr vilket var mycket pengar för mig på den tiden.
Den kan minsann bli modern nån gång, och så har jag ju en uppsättning gardiner i precis samma färg som jag sparat!

Ett rörigt inlägg...från en rörig mig i ett rörigt hus ;)


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Ha ha, städa städa, du har iaf ett helt hus, ja ska få plats me alla kläder, skräp inredning från två hem i en lägenhet..

Tips, köp vacumpåsar å tryck ner stora jackor å kläder i, sug ur luften, så kommer heller ingen unken luft in =)

2010-09-28 @ 22:45:35
Postat av: Lindha

Ja jag funderade på vacumpåsarna till jackorna, men nu ska de ju fram & inte packas ner :)

Sommarjackorna blir väl helt ihopskrynklade om man vacuumar dem?

2010-09-29 @ 08:51:52
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Inte lätt det där med hallen.. själv, köpte vi ett sånt jätte bra skoskåp som svalde en hel del skor. Smalt och fint oxå. Har vi "vardags" skorna där och resten på en öppen sko garderob i källar hallen.



Skorna är snygga ja! Nä, tyvär är dom inte lite större 38.. då skulle dom passa på mig.. Kul att du tyckte om dom iaf

2010-09-29 @ 12:30:36
URL: http://misenk.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0