Mamma...mamma...

....liten röst som kontrollerar att man är kvar på övervåningen ungefär varannan minut.
Men det har faktiskt funkat hela veckan.
Essie grejar lite på sitt rum, Olle sjunger & pratar, får ett infall att testa om det kanske funkar att ocka in mamma på pallen om man hoppar över.
Men ingen av dem har stortjutit eller storprotestrerat på hela veckan. (mer än första kvällen då...fem minuter efter förra inlägget sov Essie. I sin säng inte på golvet som jag befarade...)
Får jag tillbaka min dator snart kan jag överleva med att husera på övervåningen en halvtimme varje kväll. (minskar ju lite varje dag, Olle har bara ropat fem gånger nu, ej hoppat över..sen är det ju iåförsig senare än vanligt....typ 2 timmar...men fredag... )
Jaja nog om sovande om ungarna, det löser sig!

Inga bilder idag, för detta är en lånedator som jag inte orkar koppla sladdar till ;)läs orka inte gå ner & hämta sladd...

Men haft en bra ledig dag:


o Baloorunda

o barnen vaknar, Latte & tidning, morgon tv, långfrulle.

0 städning, barnen badar. (Olle badade tyvärr bara 3 minuter, sen upp & bada i skurhinken istället)

o Leke-Paaaaarken (olle säge så. ) hemma. gunga. Baloo får leta godis i rutshekanan.

o åka till mormor & stöka ner nystädat hus.

o soppalunch

o Baloorunda. (liten, köpte triss vann 50kr)

o Eksjö - shoppa present (som var slut i jkpg & Götet så finns det i lilla Eksjö....men jag snodde sista exet! Tack Jessica för tipset... skriv inget här om vad bara ;)  ) shoppa till Essie: fleeceregställ, overall & kläder. Shoppa till mig: väska & tröja. Olle:inget, får leva i avlagt i vinter.

o handla mat

o Barnen & maken & svärisar påTivoli.

o grilla hamburgare, äta & sen är jag här!

o ett glas rött sen invänta hektisk men rolig lördag!!!!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica

Ojoj vilken dag du har haft. Mormor blev väl glad när ni kom och fixade till huset hihi.

Tack för ditt stöd, jag tror faktiskt att jag kan ha jackan flera säsonger. Det är höst/vårjacka men på vintern om man ska vara fin kan man ju ha den med. Mitt nya jobb ja. är fortfarande kvar på tidningen och är nu familjeredaktör. När jag började på tidningen för 10 år sedan var det det jobbet jag allra helst ville ha, nu har jag fått det. Har visserligen jobbat där sedan maj men då visste jag inte hur länge. Så nu jobbar jag 100%. men dag. Men det känns inte som mer än 80 kväll.



kram

2010-09-04 @ 07:33:29
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

wow vilken ledig dag! :-)

Skönt att d går bra me läggningarna, tänk på några veckor till... Perfekt! :-)

2010-09-04 @ 08:07:55
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Men guuuud, hur många timmar har du på en dag egentligen????????? Låter som en hel helgs to-do´s =). Härligt att det känns ok med läggningar, stå på dig! Snart sitter rutinerna som en smäck. Trevlig lördag!

2010-09-04 @ 09:59:59
URL: http://fikamonster.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0