Vår Julskinka har....

...rymt...
Nä, men som den blev förra förra året..åh vad jag klurar på vilken grad jag plockade ut den på.
God iår med, men lite torr trots utplock på 72grader, vilket ändå är bra mkt tidigare än enligt recepten.
Min blandning av kryddor brukar vara ungefär densamma, men tror jag hade mer glögg förrförra året.
(kanel, hela & pulver, lagerblad, nejlika, lite honung, lite kardemumma, ganska många enbär, gnid in skinkan, lägg i folie & häll i glögg över.)
Men den  blev ju rätt gullig. Tror vi får göra en till framåt torsdag, då ska jag ta ut under 65 & ha mer kluckkluck.




Våra hjärtan på uteplatsen var så fina idag med sin snö..
Hade inte tid att fixa med inställningar på kameran, det blev inte bra.
Hur skulle jag fått skärpan på hjärtana så att den härliga formen på snön verkligen kom fram?
Andra bilden är ok, men skulle vilja haft fullt fokus på hjärtana så buskarna bakom suddats & konturna på snön blivit mer skarpa. Faktiskt inte ändrat nåt, ljuset idag var verkligen nästintill svartvitt.





Och så kom granen på plats också..








Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica och Lilly!!

Å vad mysigt du har gjort det.. jag var så sugen på "jul" iår, att få pynta, kanske en tjejträff som vi har haft innan.. men men jag har ju i alla fall inte så mkt att plocka ner när det väl är dax!! Julskinkan ser fantastiskt god ut... SUGEN!!

2011-12-19 @ 12:41:00
Postat av: Anna G

men om skinkan blir torr eller inte - har inte det oxå o göra med hur länge den kokas??

2011-12-19 @ 20:44:15
Postat av: Me self!

Kokar inte utan gör i ugne, det är ju hur varm den blir inuti som gör torr/saftigheten.

2011-12-19 @ 21:18:53

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0