Mums...

Om ni vill ha en höjdare man aldrig tröttnar på....
Leilas kolapaj!
Varje gång jag lyckas med den....äter jag upp allt själv ;)

Den blir aldrig riktigt som gången innan men denna var den godaste!
En form räcker gott & väl till halva dubbla antalet personer ;)  **
Denna gånge inga pecannötter utan har pistage mandel & hasselnötter.
Till vispade jag grädde med vaniljstång (går nog bra med vaniljpulver) en halv banan & lite philadelphiaost.
Ska äta hela natten...... ;)



Botten hade jag idag havregrynsbotten, oxå leilas.
Jag gillar den bättre än den med mördeg som oftas poppar upp när man säker recept "leilas pekannötpaj"
Lite sött med både havrebotten. kolan & gräddenb jag hade idag men såååååå gott!!
Kan tänka mig testa med glass nästa gång för att får bort det söta, eller göra botten men lite socker!


** halva antalet blir ca att du gör en form, ca åtta pers! Men den är en partykiller & MÄKTIG så räcker absolut till
12 & 16 pers oxå med lite glass & frukt!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Ja vill ha paj!!! Snälla ta me till mig i helgen!

2011-02-09 @ 19:24:02

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0