Flunsa, badrum & möblering

Vi har varit sjuka...
Alla utan Olle.
Jag & Maken flunsan & Essie feber efter vaccin i fredags.
Men nu e vi piggeliner igen!!

Badrumsrivningen fick skjutas upp till idag, men nu hände det faktisk lite.  :o)
Lite problem stöttes på, då någon fusklåpare kapat av en bärande balk för att dra rör där...
Sen har man löst det problemet med att gjuta runt om...det såg de inte innan de hackat bort all cement.
Hm....gav mig grått hår, men enligt en fd. snickare som va här & kollade går det åtgärda!
Själv vart jag livrädd att maken & hans far skulle trilla genom golvet på mig under dagen!





den avkapade balken i den röda ringen ovan, där la man lite rör som man cementade in! Balken ska ju bära upp golvet genom huset, men nu är det alldeles vingligt där. Hela hålet runt va täckt med cement.
Bra va att det va ok bakom väggen så nu kan det bli ett lite större badrum med inbyggda hyllor!

Medans de rev väggar pysslade jag med annat..



Jag tröttnade på röran i lekrummet, samt att jag inte får ha tv/dator ifred då Essie gillar spela PS.
Fick tyvärr offra min sovrumstv då TjockSmocken vägrade hitta konsolen :/
Men hade ändå bara några få kanaler däruppe.
Men nu har de både spel/film hörna & lekhörna. Två runda mattor ska det bli med.




Soffan & fåtöljen från lekrummet åkte ner i "skräckkkammaren"
Som då nästan blev bebolig!
Ett helt annat projekt jag tänker dra igång så fort badrummet är klart med det jag ska göra där.
(målan panel till utsidan)
Jag vill ha skräckkammaren helvit från golv till tak. Vita  bokhyllor runt väggarna.
De gamla målningarna tänker jag fota ordentligt & sen göra fototavlor på en vägg av så de ändå får vara med i rummet på nåt vis :)

Nu...ut en sväng i halkan & sen läsa lite bok!
Ha en bra vecka! Min kalender är så smockad så känns nästan som det snart är helg igen :)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: mia

Kul att ni kommit igång! Surt när det inte görs ordentligt från början av "seriösa arbetare"...

2011-01-17 @ 10:10:34
Postat av: Linda S

Skönt att ni e pigga igen!

Härligt att få ett nytt badrum! Tur att d gick att fixa! :-)

2011-01-17 @ 18:08:16
URL: http://gladaprickar.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0