Troll i sängen...

...som bits!
I fötterna!

Ja det va iallafall vad Olle fick för sig kl 04:08 inatt.
Hysterisk rädd satte han sig sängen & pekade på Trollet.
Jag har faktiskt aldrig sett någon så rädd. Inget vi sa hjälpte. Han va helt inne i sin rädsla.
Baloo tyckte detta var mycket konstigt & började tokskälla, så huxflux var hela huset vaket.
Vi gick ner allihopa, och då hörde jag att det smällde raketer ute också.

Undrar om Olle hört detta också?
Iallafall tog det 20 minuter innan han ens gick att lugna & gå upp igen.
Men så fort han såg våran säng kom Trollet tillbaka.
Maken fick gå ner igen, jag & Essie låg kvar uppe & lyssnade på dem därnere en stund innan det blev tyst igen.

Måste varit en riktigt otäck mardröm som satte sig så? Eller om hans fot somnat eller nåt?
En på dagis sa att i den åldern kan de inte skilja på att drömmen inte är på riktigt, utanm de tror att "trollet" finns kvar & att det har gjort det den gjorde i drömmen.
Imorse sa  han klart att det va ett troll som bitit honom i våran säng under täcket, men va inte rädd eller så.

Usch...stackars liten att inte förstå att drömmar/känlsan va på riktigt. Faktiskt värre att höra/se den rädslan än när han hade krupp.

Essie har ibland satt sig gallskrikande upp mitt i natten, men då alltid kommit till sans så fort hon vaknat.
Det gjorde inte Olle, utan han fortsatte ju "se" trollet ganska länge & med tänd lampa.

Nu har han precis gått & lagt sig så bara hoppas att detta va en engångsgrej!

Imorgon jobb igen, sen lite ledigt igen :o)



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Frida

Stackars liten! Kanske hade hans ben eller fot somnat och så vaknade han å såg nåt som såg trollikt ut, hoppas de inte händer igen. kram

2011-01-03 @ 20:55:35
Postat av: Linda S

Du skiver så roligt att jag inte kan låta bli att le lite, helt huset yrvakna och en hund som skäller!

Stackars lilla Olle... Har oxå hört att deras drömmar är jätteverkliga och HUR LÄSKIGA SOM HELST och att man måste ta dom på stort allvar. Att man leker en lek, att typ skrämma bort trollet eller så.

Lycka till o hoppas ni sovit gott inatt!

2011-01-04 @ 07:24:06
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Inatt gick det bra, Trollet som bortblåst!

Olle skrattade igår & sa att det inte va på riktigt :)

2011-01-04 @ 08:04:40

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0