Baloo

ooOOO Baloo OOOooo

Av lite olika orsaker (bla Olles allergi) kan vi ej ha kvar min lilla älskling Baloo!
Detta är jättejobbigt för mig, men det bästa för Baloo & för Olle. :/

Så nu söker vi nytt varaktigt hem för honom.

Han är tre år, friröntgad, aldrig varit sjuk. Han är en aktiv kille som behöver mkt aktivitet & stimulans! Han älskar att jobba om man vet hur man ska göra, spåra & busa. Lugn som filbunke inomhus, tigger inte vid tillsägelse & han är van vid var han får vara. Går bra med andra hundar & katter. Trivs bra i "flockar" och bråkar aldrig med andra hundar, ska vara mkt  till för att han ska ilskna till på andra hanar. (lite tiktokig, haft honom "chipkastrerad", då flörsvann detta helt, men har ej gjort om det för vill att ny ägare ska få välja själv om detta behövs igen)Van att springa lös i skog & älskar bära hem grejer från affären.
Är lite dampig, men tror att detta kan försvinna i ett lugnare & mer stimulerande hem. Gör allt för mig & sin familj!!

Vi har gått en del kurser, MH-testad med ok reslutat, lite osäker på spökmomentet men inget aggresivt. Han är osäker på en del människor men inte aggresiv! (morrar ibland om okända klappar utan att att han själv sökt upp dem, pga vår livstil har vi svårt att uppfylla det lugn han behöver & ge honom den stimulans som jag tror tar bort detta.) Han är modell mindre när man tänker berner, väger 40kg. Vacker som få!!!

Vet du nån som har HUND som första intresset där min Baloo kan få bo livet ut så hör av dig till mig!!
[email protected] tel: 0704-850702 (vi bor i Nässjö)
Möjligen oxå till landet där han kan strosa fritt & få någon uppgift!

 Baloos album på min facebook:

 

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.36258879960.32973.535134960&l=2bf9308211

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Gabriella

Men nej va tråkigt :(

Skickar en massa kramar till er och Baloo och hoppas att ni hittar ett bra hem till honom.

2011-07-12 @ 19:34:44

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0