Om det ändå vore vattenkoppor :/

....igår när Olle skulle gå & sova va han på toa precis innan.
Ser hans mage & den är full med utslag, som nån dragit en brännnässla över honom.
Frågar vad ha gjort, inget såklart.
Drar av pyjmasen, tänker att det kanske ä'r dragkedjan han e allergisk mot.
Känner ju igen utslagen efter andra allergireaktioner han haft, mest efter den hemska hästgången för då hade han såna blåser fast mest i ansiktet & hela överkroppen.

Sen kliar han på kinden & blir röd där med.
Ger han Tavegyl & ringer min PrivateDoctor ;) vet ju själv att det är allergi av nån form..men vad...
Diskutetar med dr. och då säger maken han han klappat ett marsvin!
KLAPPAT ett marsvin!!! Hur hiskeligt allergisk är han mot såna små söta grisar med en sån reaktion?!

Gnetter & gnag vad jag blev ledsen :/ Hade faktiskt i hemlighet hoppats på att kanske kunna skaffa en sån liten gris i förhoppning om att han skulle tåla dem.






Läste om vaccination mot kattallergi idag så den saken ska iallafall undersökas. Verkar som hans allergier blir värre & även om vi inte katt så har ju många det som vi träffar  sover hos.


kanske ska skaffa en mysig liten vandrande pinne att klappa på i soffan...
Eller en 2 meters mysig leguan?!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster syster

Pluttisen då! Helt röd..

å som vanligt måste ja ju prisa dina fotokunskaper å zoologi me för den delen för de marsvinet va de snyggaste ja någonsin sett!

2011-11-08 @ 22:59:30

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0