Botaniserat i minnen...

jag är en samlare...
har svårt för att kasta eller ge bort saker...
låna ut går bra...

Man kanske behöver den där krukan/tyget/vasen/mattan eller vad det nu kan vara en annan gång.
I en annan tid kanske tio meter spräckligt tyg blir modernt igen.
Visst har jag skärpt mig, men då vi har 110kvm källare & två stora sidogarderober uppe är det väldigt lätt att
"gömma" sånt som kan vara bra att ha. Senaste åren har försökt ta en skrubb i taget och kasta eller lämna in.
Bara det att det ändå aldrig tar slut.
Drömmer ibland (ganska ofta) om
ett nytt hus, bara nyt nyt nytt. Allt gammalt bort bort bort.
Men konstaterar att det kommer aldrig bli så. Jag kommer nog lyckas organisera mina skrymslen, men det där "är bra att ha" kommer nog alltid finnas kvar!

Iallafall tyckte jag 6.5 års samlande av barnkläder är mer än nog. Idag rev jag ut alla 7 kartonger & tre ikeapåsar med barngrejer från ena långgarderoben.
Slutade med mycket till tippen direkt. Varför i hela friden har jag sparat på feltvättade kläder, trasiga kläder, ojämna par skor & jag vet inte vad. Kanske av enkelhet när jag rensat barnens garderober..ner i tvätten, sen i en låda eller påse med allt för att senare bli sorterat, inte var tanken att det skulle ta flera år...

Många minnen väcker de där små plaggen..
Har mina ungar verkligen haft dessa små dockkläder på sig?
Min 6-åring med sina långa ben & stora fötter.
Min snart 4-åring, vars kropp alltid varit rund, kort & go, som numer är en lång, spinkig krumbuktande pojkkropp.
När hände detta?
Några favoriter i repris:






Aj aj vad svårt att slita sig från alla hundratals foton man har...
men vissa kläder väcker fler minnen än andra!

Letar efter den turkosa dressen med igenkott som Olle har på en bild.
vet att jag lånat ut den...men till vem?
den får gärna komma hem till sin minnes lådda...

Och ja, den sidogarderon jag rensat idag innehåller numer bara två barnkläderslådor, och såklar massor maskeradkläder..dessa kan man ju inte kasta!!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Marlen

Gud va sött! va de växer...de e ju inte klokt! Visst är det svårt att göra sig av med kläderna, jag sparar allt jag har minnen till :) Men ändå skönt att rensa å få mer space :)

2012-02-29 @ 20:01:01
Postat av: Frida

å vilka söta småisar! Så små!!! Som Stina ju!

2012-02-29 @ 20:32:59
Postat av: caroline

Dom bruna Matchesterhängslebyxorna är nog lånade av oss, Emil hade sådana som jag inte hittar.Har för mig att Olle lånade Vill gärna ha tillb :-)

2012-03-05 @ 17:17:47

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0