Resultat

Essies rum klart!
Bara några små detaljer & lite skåpsmåleri kvar.



En klar förbättring bara sen vi flyttade ut hennes kläder från rummet. (hon har ju en "walkincloset" ;) )
Vi är jättenöjda!

Golv...fått en del frågor om vita golv, måla golv, vad jag fått höra av färgaffären går det måla i princip alla golv.
Men underarbete är ett måste om de är lackade innan..sa de..
Essies rum var lackat trägolv under en heltäckande matta. Jag minns att jag slipade lite..men orken tog faktiskt slut så jag chansade & det funkade i hennes rum.  mattan var inte limmad på. Målade tre gånger för tre-fyra år sen. Där sängen står blev det skav direkt. Även på andra ställen, men med målade golv får man ha det "chabbyChic" elle vara beredd på att måla om då & då. Är det lack kvar under blir det lättare skav.
Hörde att båtfärg ska vara tåligt, men sån färg är inte så miljövänlig ;)

Vi har ju också målat hallen uppe & trappan vit, lackat OCH massa lim var det där. Där slipade jag mer, och på de ställen jag missat eller tappat tålamodet med slipet blir det lite gult. (trappstegskanterna)
Essies vita golv har alltid varit lättstädat, trappan ångradde jag många gånger när vi hade Baloo, men nu går det hålla den snygg. Den ska också få sig en omgång färg till så snart vi ska bo borta en natt eller två.






Hallen & trappan måad & tapetserad. Blev så ljust & fint!
Taket var alldeles gult...Bara dörrar & golv kvar uppe.
Nere vid datorn hoppas jag hinna rolla över i helgen som kommer.



(ljuset gör rättvisa på dörren...men inte tapeten..den e vit inte gul)

En bild från trappan när vi tapetserat när vi flyttade in & heltäckningsmattan låg kvar.
Från början var allt grön vävtapet.



Så blev det iallafall, hade helst velat ha en piptapet i trappan, men med mönsterpassning tycker jag deras tapet var väl dyr..men blir mer & mer sugen på att ha en pip i vardagsrummet...
Bara älskar dem!!!



och till Essies rum var tanken denna, men det var en fototapet & måtten stämde inte så hade fått köpa tre st runt tusenlappen/st & ändå fått knåpa...(pyttebild..men kunde inte spara den Midebec Love collection)





Projekt nu...nere hallen.
Sen Spökrummet om det hinns med innan våren då altanerna har prio ett.
Kanske vardagsrummet oxå då...men det håller vi tyst om ;)








Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jennie

Men aaww så himla jätte fint det blev!

Essies rum är ju en dröm! :D



Bra jobbat! :)



kram

2012-01-17 @ 22:18:46
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Snyggt de blev, kommer på inspektion snart!

Hmm sis, inte använda båtfärg, den e giftig, svindyr å brukar mest finnas i ursnygga mörkgröna, blå eller alla varianter av rödorange... Snyggt värre!



Kram

2012-01-18 @ 11:50:38

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0