Oxar, Brööööle pudding & hemsjukvård...

Eftersom min mamma idag på min & Olles egeninbjudna lunch, visade ett fint ihopklipp ur Smt, att hon & pappa skulle göra brulepuddig hemma ikväll, blev jag lite sugen & bjöd hem dem hit istället med  grillad oxfile som huvudrätt...

Jag hade tagit fram den där oxfilen tidigare idag & den såg sååå fin & god ut.
Förra våren köpte vi en halv eko-nötkött-kossa, bra pris, bra kött, men inte kan vi lista ut om vi äter oxfile eller en grytstek....
Denna biten var helt tydligt märkt OXFILE, varav jag tänkte att det passar årets första grill. När mamma & pappa kom med brööölegrejerna hade inte Maken kommit hem från matshopping så vi beslöt att ta den fina oxfilen i ugnen istället pga.tid.
Köra igång den ärvda Glenn Weber grillen tar ju en lång stund.

Nog om dravel, mamma sa att min syster säger "brööööleeee är världens enklaste, det gör J ofta"
OK...men tror inte han använder nedan recept..både jag & mamsen vill ha ett enklare recept än detta åbäke nedan:






hm...efter mycket jobb blev de såhär. Bara en blev "bra". Men smaken var god iallfall trots att karamellsmeten blev stenhård!





Oxfilen...visade sig vara nån ryggbit, så den fick kokas med massa gotter istället.
Men resultatet blev faktiskt makalöst gott!





Brände mig ordenligt på ringfingret så fick först gå med fryst brysselkål & sen packade vi in fingrarna i ett fint paket med diverse salvor under! Idag ser det fint ut så lyckades slippa blåsa :)








Vill du säga mig nåt?
Postat av: Frida

Ni e ju för söta! J brukar göra creme caramell.. som man bränner av me råströsocker ovanpå. Den e inte en sladdrig pudding.. Men er brylle ser ut att va god iaf ;)Kram

2012-03-17 @ 18:56:17
Postat av: J

Ni har ju inte ett rätt någon av er...



Creme brulee: http://www.google.com/search?q=creme+brulee



Creme caramell: http://www.google.com/search?q=creme+caramel



/J

2012-03-17 @ 20:20:49

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0