Alldeles Förkräkligt...

Essie va sådär speedad igår kväll som bara hon kan vara.
Vi hade bestämt vi skulle äta mackor. Sen precis innan nattadags kom hungerutbrottet.
Ja jisses, inte låter man sin unge svälta så bara att fixa en middag.
Framåt morgonkvisten vaknar hon lika speedad och skriker att hon måste ha mat. Hon svälter.
Men klockan 4 på morgonen ger jag mig inte. Lite smörj på kliet (hon har eksem) så somnade jag om.
Essie somnade inte. Det blev en kräkmorgon för hennes del.

Ett samtal till skolan bekräftade att det var fullt på sjuklistan med ett tjugotal
ungar som mådde på samma vis...

Mitt öra blev räddat på vårdcentralen idag,laddade upp redan igår med diverse grejer, så det va nog bra. Inte spräckt så flygningen kommer "bara" göra ont :///

Känner mig som en pillertrillare idag:
- Alvedon
- Imodium (hjälper säkert inte, men känner mig alltid magsjuk bara jag hör ordet)
- Vätskeersättning med hallonsmak - för att visa Essie att det var gott.
- Två sorters nässpray - jag hatar nässpray, men hellre det än spräcka örat.
- Aerius på tablett - måste vara en universal medicin...Kom på att vi är tre i familjen som får den för olika saker... fast alla berör näsa öra svalg...men ändå.
- Tre matskedar honung - ska visst hjälpa mot tom resistenta baktierer så bita på magfluss?
- Tjugo vitpepparkorn (10*10)
- Vanliga vitaminer

hm...sen vart det nog inget mer än glass - ska ju också vara bra mot magflussen..
Sen är det sanerat med klorinmedel lite här & där så mina händer är som svampar nu.
Som vanligt går mina tankar till Illern Göran när det handlar om klorin, men vår relation kan vi ta en annan gång!
 
Och packningen går framåt...är impad av hur mycket som får plats i en väska!!





 

 
 
Hoppas nu den där solkrämen får användas...ser inte så skoj ut på väderfronten...
 
 
 
 

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Frida

Å men essi kommer kvickna till snart å ditt öra e ju så gott som bra. De där öronpropparna e kanon, se till å ha de inne en stund efter du landat bara. Å solen kommer skina på er så ni blir pepoakaksbruna allihop!! Kram

2012-11-23 @ 23:08:57

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0