Hipp hipp Hurra!

Sådär...
Då har två av familjens familjermedlemmar fyllt en ålder med 7:a i.
Helgen blev inte som planerat, men sjukdomar kan man inte rå över...
Igår firade vi maken, morgonväckning & frukost såklart.
Kvällen spenderade vi med hans familj, och när man fyller år sätter man såklart menyn ;)
 
När Hjälmar & Krantzar gått hem, fixade jag lite för dagens födelsebarn. Klockan tolv hör jag hur hon hostar, hostar & åter hostar, tills det går över till att inte få luft.
Sen var det inhalera, leta fram de mediciner som fanns hemma, och gissa om det är krupp eller astma eller både och ihop med nåt annat. Sen höll det på så hela natten. Essie & jag va uppe fyra gånger, däremellan vart det bara stunder med sömn. Orolig var hon oxå mellan host och andningsattackerna att hon inte skulle kunna bli firad..
Men på morgonen var det bättre, så efter ett sjukhusbesök bestämde vi att klanen Svensson fick komma på tårta & kaffe om de vågade. (vi skulle haft middag på kvällen egentligen)

Så vi fick ändå en riktigt bra dag, mest slappat & pysslat med diverse roliga presenter!

Kör lite bilder bara...
Maken (som börjat få ont i halsen & troligen somnat med ungarna) och jag ska försöka äta lite gott & kolla på ett avsniott Tudors.

 
 
 
Årets önskelista för en sjuåring va Monster High, Lego Friends (vilket jag gillar, Lego har otroligt mycket killgrejer, men det är nyttigt även för tjejer att klura & bygga!) Pyssel & knåp, partajkläder & så en alldeles egen "vuxenkamera". Lyckat!!
 
 Och vår Olle...undrar om det går få en normal bild på honom, vår nya apekatt!
 
 
 
 

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0