Jul Jul...jultidningar..

Jag tfick först lite fnitterkänsla då jultidningspaketen damp ner i brevlådan...
Är det äntligen dags att kika & fylla i de där listorna igen.
Vara först hos grannarna innan kollegerna hann först...STOP!! Kollegor...hm..klasskamrater menar jag, men nej, jag är ju vuxen och har inga klasskamrater, bara kollegor.
JAG kan inte springa runt & sälja jultidningar..men det står ju mitt namn på brevet?!

När besvikelsen har lagt sig att jag kanske inte alls får sälja så jag får den där Ipaden eller tuffa klockan (fast det vore bättre med en ny gräsklippare eller en resa till Rom) kommer jag på att Ester började skolan för två veckor sen.

Ljuset går upp...tanken är att hon ska sälja.
Först tänker jag va roligt. Nu får hon prova att knacka dörr fixa med listor, packa varor osv.
Men vänta lite...
- hon får bara gå själv  runt kvarteret där flera redan säljer..
- hon kan inte läsa vad som gäller
- hon kan inte förstå att man måste sälja m å n g a tidningar för att få Ipdaen - alla få inte den.
. hon kan inte fylla i listorna då hon bara skulle skriva typ sitt namn och lite andra ord & krumelurer för att vara duktig.
- hon kan inte skicka in beställningen
- hon kan inte packa rätt grej i rätt påse när de kommer för hon kan förmodlingen inte läsa så bra om en månad heller.
- hon kan faktiskt räkna pengar hyffsat bra, men uppfattningen om det saknas ett par hundra hit eller dit har hon inte.

Kan känna att vi har nog med att hålla reda på läxor, gympaskor & aktiviteter som det är.
När hon är stor nog får hon mer än gärna sälja, men då ska hon sälja. Inte jag. Nån Pappa har tydlingen förstaklassare inte eftersom jag bara hört att mamman fått breven..mystiskt!
Nån som läser som bor delat? Får ni båda föräldrar då?




 
 

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0